ראש הישיבה הותקף באלימות קשה ע"י ערבים: "תחושת הפקרות"

ראש ישיבת ההסדר ביפו, שהגיע לקנות דירה בעיר יחד עם מנכ"ל הישיבה, הותקף על ידי שני ערבים שהתנפלו עליו ובעטו בו | סמוטריץ׳ הגיב בציטוט: "וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ" | המשטרה הודיעה כי עצרה שני חשודים | עד ראייה: "הרב פונה לבית החולים לאחר התקיפה" | כל הפרטים

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 18.4.2021 | 16:54

תקיפת הרב מאלי ביפו צילום: באדיבות המצלם

אחרי שבחור חרדי ולוחם צה"ל הותקפו על ידי ערבים בסוף השבוע האחרון בירושלים, היום (ראשון) נרשם מקרה נוסף בעיר יפו שבתל אביב. אלא, שהפעם האלימות רשמה עליית מדרגה. הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת ההסדר 'שירת משה' בעיר, הותקף באלימות על ידי שני ערבים תושבי המקום.

לפי גורמים המעורים בפרטים, ראש הישיבה, הרב מאלי, הותקף באלימות קשה אחרי שהגיע לאזור יחד עם מנכ"ל הישיבה כדי לרכוש דירה עבור המוסד. אלא, שאז הגיעו למקום קבוצת בני מיעוטים שככל הנראה המתינו לשעת כושר ותקפו את הרב והמנכ"ל.

חברי הקבוצה הקיפו את השניים, איימו עליהם ואחד הבחורים החל להרביץ ולבעוט ברב. שניהם פונו לבית החולים. המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה. "המשטרה פתחה בחקירה, עם קבלת דיווח במוקד 100 לפני זמן קצר, בדבר תקיפה של ראש ישיבה ביפו, תושב העיר בשנות ה-60 לחייו".

שעה קלה לאחר האירוע החמור, הודיעה המשטרה כי שני החשודים במעשה נעצרו. "שוטרי תחנת יפו בצעו מגוון פעולות חקירה, אשר הובילו לחשיפת זהותם של שני החשודים - תושבי יפו בשנות ה-30 לחייהם ועם איתורם לפני זמן קצר, נעצרו לחקירה בחשד לתקיפה".

"הרב פונה לבית החולים לאחר התקיפה", אמרה עדת ראייה שהייתה במקום בזמן התקיפה ל'בחרדי חרדים'. "יש פה כל הזמן תקיפות, אלימות והצקות מצד הערבים. אבל תקיפת ראש הישיבה, לזה זה עוד לא הגיע", הוסיפה.

יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ צייץ לאחר האירוע: ‏"וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ".

גם חבר הכנסת מימינה, מתן כהנא, 'ימינה' צייץ בתגובה: ‏"בושה וחרפה! רב בישראל מותקף לאור היום במרכזה של עיר. לאן הגענו?? לתפוס את הפורעים ולהעמידם לדין. את המשילות חייבים להחזיר!".

ברק ליבוביץ, מנהל הגרעין ביפו ומקורב לרב אמר בשיחה עם 'בחדרי': "הרב ומנכ"ל הישיבה הותקפו באחת הרחובות בעיר. זה מאוד עצוב, אבל לא מפתיע. המצב ביפו לא טוב. יש משהו לא טוב באוויר".

"עיריית תל-אביב מזמן הסתלקה מיפו. תחושת הפקרות מורגשת בעיר, ולכן זה קורא. מצבו טוב. אשתו אומרת שיש לו מכות יבשות, הוא עכשיו בסדרת בדיקות", הוסיף ברק.

ח"כ יועז הנדל ('תקווה חדשה') הגיב לתקיפת ראש הישיבה וכתב: ‏"המתקפות הלאומניות נגד יהודים בלבוש חרדי, בשבועות האחרונים, הן בושה למדינה ריבונית. תוצאה של ההזנחה הארוכה של תשתיות ביטחון הפנים וחוסר המשילות. המלך הוא עירום".

"ר 'ימינה' נפתלי בנט התייחס לתקיפה גם הוא: ‏"מדינת ישראל היא לא שטעטל בה יוכלו לפגוע ביהודים. האלימות הקשה והבוטה נגד הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת ההסדר ביפו, היא חרפה וביזיון לאומי. אנחנו עדים לסדרת התקפות של פורעים ערבים כנגד יהודים שומרי תורה ומצוות באופן מכוון ואנטישמי".

"‏על משטרת ישראל ומערכת המשפט לפעול ביד קשה נגד גילויי האנטישמיות והבריונות בתוך המדינה שלנו ולהטיל עונשים כבדים כנגד פשעי הבריונות הללו", הוסיף יו"ר 'ימינה'.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום