אבל: ראש ישיבת 'תורת חיים' נפטר מהמחלה

בערב שבת נפטר בלייקווד שבניו גרז'י הגאון רבי דב צבי קרייזוירט זצ"ל, ראש ישיבת 'תורת חיים' בירושלים בנו של גאב"ד אנטוורפן הגאון רבי חיים קרייזוירט זצ"ל וחתנו של האדמו"ר בעל ה'אמונת אברהם' מפיטסבורג זצ"ל. ארונו יגיע לקבורה בארץ הקודש

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 17.4.2021 | 20:57

הגאון רבי דוב צבי קרייזווירט זצ"ל צילום: יוחנן לוסטיג

ברוך דיין האמת: בערב שבת הסתלק לבית עולמו בלייקווד שבניו גרז'י הגאון רבי דב צבי קרייזווירט זצ"ל, ראש ישיבת 'תורת חיים' לבני חו"ל בשכונת רוממה בירושלים ורב בית הכנסת 'דרך החיים' בשכונת הר נוף בירושלים והוא בן 75 בפטירתו לאחר המחלה הקשה שקיננה בגופו בשנים האחרונות. 

הגאון רבי דב צבי זצ"ל נולד כבנו יחידו של הגר"ח קרייזווירט זצ"ל גאב"ד אנטוורפן שבבלגיה שהיה ידוע לעילוי גדול ובקי מכל מכמני התורה, ולאמו הרבנית שרה ע"ה בתו של מרן הגאון רבי אברהם גרודזינסקי הי"ד, משגיח ישיבות סלבודקה וחברון, שנסע בשליחות הסבא מסלבודקה לייסד את ישיבת חברון בארץ ישראל.

בבחרותו כשאביו היה ברבנות בשיקגו שלחו אביו לארץ הקודש ללמוד והיה מקורב למרן בעל ה'קהילות יעקב' זצ"ל וכן לבנו שר התורה הגר"ח קנייבסקי ורבי דב צבע היה ישן וסועד בביתו של הגר"ח בבני ברק.  

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו המחנכת הדגולה הרבנית מרים לאה ע"ה - בתו של האדמו"ר בעל ה'אמונת אברהם' מפיטסבורג זצ"ל שנפטרה בערב סוכות תשע"ט. 

רבי דב צבי זצ"ל הזכיר בגאונותו בתורה ובכושר דיבורו הרטורי את אביו הגאון רבי חיים זצ"ל בהיותו תלמידו המובהק וידו לא זזה מתחת ידו של אביו.

עמד במשך שנים רבות בראשות ישיבת 'תורת חיים' לחוצניקים בירושלים אחת הישיבות המיוחדות והמפוארות לבני חו"ל שם הרביץ תורה ויראה והיה מחלק את זמנו בין לייקווד לירושלים.  

קודם לכן שימש כאחד הרמי"ם בישיבת 'מרכז התורה' שהקים אביו הגדול ולאחר מכן הקים את ישיבת 'תורת חיים' על שם אביו. כמו כן שימש כרב בית המדרש 'דרך החיים' בשכונת הר נוף בירושלים שהוקם על שם אביו הגר"ח זצ"ל. 

בכל שנה היה עורך מעמד סיום הש"ס לזכרו של אביו בבית המדרש הגדול 'אהבת תורה' בירושלים. כמו כן היה מגיע תדיר לפקוד את חצר פיטסבורג באשדוד אצל גיסו הרבי מפיטסבורג זצ"ל. 

אחותו הרבנית פנינה זליבנסקי שתחי' אשת הגאון רבי פנחס שליט"א ראש הכולל בישיבת 'תורת חיים' בירושלים. 

מסע הלוויה במוצאי שבת בשעה 23:30 מהיכל ישיבת בית מדרש גבוה לייקווד בניו גרז'י ולאחר מכן ארונו יוטס לארץ הקודש כאן ייטמן בהר המנוחות בירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום