דובר צה"ל על המתיחות עם איראן: "אנחנו כאן כדי להישאר"

בצל המתיחות הגואה עם איראן, דובר צה"ל היוצא, תת אלוף הדי זילברמן, אומר היום כי ישראל תעשה הכל כדי למנוע נשק גרעיני במזרח התיכון | במקביל, נשיא איראן משגר מסר מאיים כלפי ישראל: "נחתוך את היד שלכם כשאתם מבצעים פשעים"

צביקה סגל | חרבות ברזל 14.4.2021 | 16:03

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן צילום: דובר צה"ל

המתיחות בין ישראל לאיראן, שעלתה שלב נוסף בימים האחרונים בצל הדיווחים על הפגיעה במתקן הגרעיני בנתנז, כמעט ולא זוכה להתייחסות מצד גורמים ישראלים רשמיים. היום (רביעי), מתייחס לנושא דובר צה"ל, תת אלוף הדי זילברמן, ואומר כי צה"ל ומדינת ישראל יעשו הכל כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני.

"אנחנו צריכים להבטיח שלא יהיה נשק גרעיני במזרח התיכון ועושים כל שלאל ידינו בנושא הזה", אמר זילברמן. בראיון לרגל יום הזיכרון שהעניק זילברמן לעיתונאי מנדי ריזל ברדיו 'קול ברמה', הוא אמר בין היתר כי בישראל "עושים הכל כדי להיות התקפיים היכן שצריך, על מנת להבהיר שאנחנו כאן כדי להישאר".

זילברמן, שצפוי בקרוב לסיים תפקידו בדובר צה"ל, לטובת תפקיד הנספח הצה''לי בוושינגטון, התראיין לתכנית "דובר צה"ל מוסר" שעסקה ביום הזיכרון. הקצין הבכיר סיפר מנקודת מבטו על שניים מחבריו לנשק שאיבד, בלבנון ובעזה ועל החללים במערך דובר צה"ל.

בד בד, נשיא אירן חסן רוחאני, התייחס היום אף הוא לפגיעה במתקן, ושלח מסרים מאיימים במיוחד כלפי ישראל. "כנראה שמדובר בפשע של הציונים", הבהיר רוחאני. לדבריו, נחתוך את היד שלכם כשאתם מבצעים פשעים. אם הציונים ינקטו פעולה נגד האומה שלנו, אנחנו נגיב".

"התגובה הראשונה הייתה שאם אתה גורם לבעיה באתר הגרעין שלנו, בשטח שלנו, אנחנו לא נחליף אותן (הצנטריפוגות) חזרה לסוג הקודם. אנחנו מסירים את הצנטריפוגות ומתקינים במקומן צנטריפוגות מתקדמות מסוג IR-6, כך תבינו שאתם לא יכולים למנוע מאיתנו להשתמש בטכנולוגיה הזו עם רשעותכם", תקף הנשיא.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום