מקים עולה של תורה: רבי יעקב גלאי זצ"ל

הרב הגאון רבי יעקב משה גלאי זצ"ל ממקימי ומייסדי הקהילה החרדית בעיר קריית אתא שניהל את החיידר 'תורה תמימה' בעיר עשרות בשנים הלך לעולמו בשבת קודש בביתו בבני ברק. 'כל רגע' על דמותו של הרב גלאי זצ"ל אחיו הבכור של הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי 

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 10.4.2021 | 20:30

רבי יעקב משה גלאי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשבת בבוקר נפטר לבית עולמו הרה"ג רבי יעקב משה גלאי זצ"ל מקים עולה של תורה בעיר קרית אתא לאחר שסבל ייסורים בחייו והוא בן 73 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בצרפת לאביו הגאון הצדיק רבי שלום גלאי זצ"ל שהיה תלמידו של מרן בעל ה'חפץ חיים' זצ"ל, ולאמו מרת אסתר איטה ע"ה.

לאחר מכן עלו הוריו לארץ וגדל בחיפה, בבחרותו למד בישיבת 'תפארת הכרמל' בחיפה, ובהגיעו לפרקו נישא לרעייתו הסופרת רבקה גלאי שתחי' יחד הקימו את ביתם על אדני התורה והיראה בעיר קרית אתא. 

בעיר קרית אתא פעל רבות ונצורות יחד עם רב העיר הגאון רבי שמואל שולזינגר זצ"ל להפריח את השממה. רבי יעקב זצ"ל הקים את תלמוד תורה 'תורה תמימה' בעיר שם העמיד דורות של תלמידים בדרך התורה והישר. 

היה מקשור רבות לגדולי ישראל בדור העבר, והיה תלמידו של האדמו"ר בעל ה'חלקת יהושע' מביאלא זצ"ל שחיבבו בצורה מיוחדת. 

ברבות השנים עבר לבני ברק שם המשיך בביתו לשקוד על תלמודו ורבים מתושבי קרית אתא היו עולים למעונו להתייעץ עמו על המשך פריחתה של הקהילה החרדית בעיר. 

בשנים האחרונות נחלש והיה ספון בביתו. למרות ייסוריו הרבים והקשים תמיד שמחה הייתה נסוכה על פניו. בשבת האחרונה הידרדר לפתע מצבו ובשבת בבוקר השיב את נשמתו ליוצרה שסביב מיטתו נמצאים בני משפחתו. 

זכה והותיר אחריו דור ישירם מבורך, את רעייתו הסופרת רבקה מלכה גלאי שתחי' שעמדה לימינו במסירות במשך כל השנים. בנים ובנות, חתנים וצאצאים רבים הממשיכים את דרכו.

אחיו: הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי, והרב הגאון רבי מרדכי גלאי השוחט המפורסם של גדולי ישראל. 

מערכת 'כל רגע' שולחת את תנחומיה לחברנו היקר, בנו הצעיר יחיאל גלאי מעורכי וכתבי האתר המסורים, יהי רצון של תדע עוד צער ויגון.   

על מסע הלוויה הערב מוצאי שבת קודש נמשיך ונעדכן ב'כל רגע'. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום