חסר תקדים: השופט קנס את עצמו

יש שופטים במצרים. שופט מצרי ששכח להשתיק את הסלולרי באולם בית המשפט כמתבקש בשלטים מאירים, גזר לעצמו קנס בסך חמש מאות לירות לאחר שהסלולר שלו צלצל במהלך דיון | המעשה עורר דיון באולם ובמצרים בכלל

יענקי פרבר | חדשות בארץ 9.4.2021 | 09:56

בית משפט, אילוסטרציה צילום: pexels

בתקרית חסרת תקדים בהיסטוריה של מערכת המשפט המצרית, שופט המכהן כשופט הראשי של בית המשפט לעניינים מנהליים באסואן, מוחסן קלופ, גזר לעצמו קנס בסך 500 לירות מצריות בגין הפרת צו בית המשפט, לאחר הטלפון הנייד שלו צלצל במהלך דיון בבית המשפט, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

לאחר ההחלטה הופתעו עורכי הדין והמתדיינים שהשתתפו בדיון, מכיוון שהאירוע היה הראשון מסוגו, התפתח דיון כיצד יכול שופט העומד בראש דיון להעניש את עצמו בגין הפרה זו.

החוק במצרים קובע כי כל אדם שהטלפון הנייד שלו מצלצל במהלך דיון בבית המשפט עלול להיות מוצא מהחדר, או להחרים את מכשירו, או לקבל קנס. עוד קבוע החוק, שאם אדם משבש את צו בית המשפט, לשופט יש את הזכות לסלקו מאולם בית המשפט. אם האדם מסרב לעזוב, השופט יכול לכלוא אותו למשך 24 שעות או לקנוס אותו ב-500 לירות מצריות. שלטי אזהרה מוצבים בכל רחבי הכניסות לאולמי דיונים, שם נכתב כי חל איסור גורף לשוחח בפלאפון, וחובה להשתיק את המכשירים בכניסה לדיון בבית המשפט.

אך עדיין שופטים, עורכי דין, נדהמו גם הם מהצעד של השופט מוחסן קלופ, עד שהשופט כל כך מחמיר עם עצמו כשהטלפון הנייד שלו מצלצל. איגוד עורכי הדין במצרים מפציר בשופטים ועורכי דין אחרים להשאיר את הטלפונים כבויים במהלך המשפט.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום