ינון מגל: "אילן ישועה עשה לי את המוות"

איש התקשורת ינון מגל שהיה בעברו עורך אתר 'וואלה' יוצא נגד המנכ"ל לשעבר שהפך לעד מרכזי נגד נתניהו וחושף: "בגללו הלכתי לפוליטיקה. הוא אשם בכל מה שקרה לי" • שותפו להגשה בן כספית על ישועה: "מעניין אם יוכלו לשלוף לו שפנים או לערער את אמינותו"

קובי עוזיאלי | פוליטי 7.4.2021 | 22:50

אילן ישועה/ינון מגל צילום: יונתן זינדל/יוסי זליגר, פלאש 90

את השעה השנייה של תוכניתם היומית ברדיו 103FM פתחו ינון מגל ובן כספית בשיחה ערה על עדותו של מנכ"ל 'וואלה' לשעבר אילן ישועה במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000. ישועה העיד זה היום השלישי ברציפות, ועדותו צפויה להימשך כחודש. היום (רביעי) טען בעדותו כי נאלץ להראות לינון מגל את 'הדרך החוצה' משום שהביע התנגדות לדברים שהתרחשו במערכת.

עדותו של העד המרכזי בתיק 4000 ממשיכה לטלטל את מערכת המשפט, התקשורת והציבור בישראל. ישועה העיד על הקושי שהיה כרוך במינוי העורך הראשי לאתר, וגיבה את עדותו במסרונים והקלטות. למרות זאת, ינון מגל טען: "אם הייתה הוכחה שיש שוחד לא היה צריך את כל ה'טררם', את כל הנאומים של ליאת בן ארי והנסיעות לספארי. אין הוכחה, להפך, אלוביץ' אמר 'אני לא יכול לשקר כי לא היה', זה מה שהוא אמר לבן שלו".

בן כספית לא התרשם מדבריו, והשיב: "ניר חפץ יספר מה נאמר לו בבית נתניהו על ידי בני הזוג נתניהו, ואיך הוא בא באישון הליל לבית האלוביצ'ים בשליחות בלפור בדרישה לזרוק את כל הטלפונים הניידים לשירותים. מרוב שאין שוחד צריך להשמיד את כל הראיות". עוד הוסיף: "העדות עצמה בבית המשפט עצמו מול השופטים זה הדבר שהופך את העדות למשמעותית או לא, בינתיים הוא מספק את הסחורה. ה'שואו' הגדול יהיה בחקירה הנגדית, מעניין אם יוכלו לשלוף לו שפנים או לערער את אמינותו, זה אירוע מאוד מכונן".

בהמשך, ינון הביע את אכזבתו העמוקה מכך שלא נקרא להעיד במשפט נתניהו: "זה קצת פוגע, מעליב. בן אדם מחכה להזמנה, כולם הולכים למסיבה, אילן, ואני לא מוזמן? חבל. הכי מצחיק שמכל העולם אני הייתי שם, זה צחוק הגורל", והוסיף: "מי שעשה לי את המוות זה אילן ישועה, בגללו הלכתי לפוליטיקה. הוא אשם בכל מה שקרה לי".

כספית ציין כי גם היום התייחס ישועה בעדותו למגל, כשאמר: 'ינון מגל מונה לעורך ראשי והביע התנגדויות. אמרו שהוא לא בסדר, וצריך לפטר'. כשנשאל על מי מדובר, השיב: 'איריס ושאול, הוא באמת אח"כ התפטר'. הפרקליטות הקשתה על העד, ותהתה: 'אבל ינון מגל מגיע מהצד הימני', אך הוא הסביר: 'זה לא קשור לדעות פוליטיות, זה קשור לזה שהוא לא מציית, לרמת ההיענות'. על כך השיב ינון: "שלחו לי, אני עד מספר 179".

כמו כן, בן כספית הביע את דעתו על מעורבותם של בני הזוג אלוביץ': "אני לא אוהב לרקוד על אנשים במפלתם. אבל בנפילה של שאול אלוביץ' ורעייתו, אני לא מרחם עליהם. כשאני רואה מה הם עשו לעיתונות, לעקרונות הכי פשוטים שהתקוממת (ינון) נגדם בזמן אמיתי, זה שני מנוולים. לכאורה".

עריכה: עופרי גליכמן, 103FM

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום