המנכ"ל אוים: "תוריד את הכתבה, אני הורג אותך"

מנכ"ל אתר וואלה לשעבר והעד המרכזי בתיק 4,000 אילן ישועה, הציג היום בבית המשפט הודעות שנשלחו לו על ידי בעל השליטה שאול אלוביץ' במטרה להוריד כתבה נגד שרה נתניהו: "אני הורג אותך, תוריד את זה מייד" 

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 7.4.2021 | 14:07

ישועה בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשעה זו (רביעי) נמשך דיון ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה נתניהו משפט המחוזי בבירה. במשך מספר שעות, מעיד מנכ"ל אתר וואלה לשעבר אילן ישועה, העד המרכזי בתיק 4,000, וחושף כיצד הופעלו עליו לחצים כבדים בכדי שיקדם סיקור אוהד לזוג נתניהו.

במהלך הדיון, הציג ישועה הודעת ווטסאפ ששלח לו שאול אלוביץ', לשעבר בעל השליטה בחברת 'בזק' ואתר 'וואלה', לאחר שבאתר עלתה כתבה נגד שרה נתניהו, ובה כתב לו: "אני הורג אותך, תוריד מייד את הכתבה, זה ימנע אישור חברת yes".

בהמשך, הודה ישועה כי ידע שהדבר עשוי להשפיע החברה שבבעלות אלוביץ'. "ידעתי שהוא (נתניהו) צריך לקבל החלטה שתאפשר לבזק לקנות את המניות של יס. דובר על זה כמה פעמים", אמר. "לא ידעתי שזה בעיתוי הזה, אבל פה נאמר לי שזה מתקרב ולכן צריך להוריד את הידיעה. הבנתי שאלוביץ' מאוד בלחץ".

העד המרכזי, אילן ישועה, הסביר במהלך הדיון כיצד פעלה השיטה ומה המשמעות שהייתה להורדת כתבה שעלתה נגד נתניהו. כאשר נשאל על ידי התובעת, עו"ד יהודית תירוש, האם "זה מקובל לסלק לגמרי?", ענה ישועה: "זה חריג בצורה קיצונית. זה אומר שאם מישהו יחפש את הכתבה בגוגל, הוא יגיע לעמוד שגיאה".

בעדותו המפורטת של ישועה, הוא סיפר הבוקר כיצד הופעלו עליו לחצים במטרה לסייע לבני הזוג אלוביץ' שהחזיקו באותה תקופה גם בחברת בזק, ולפי כתב האישום זכו להטבות רגולטוריות - בתמורה לסיקור החיובי. "באוקטובר 2015", אמר ישועה בעדותו, "גידי וייץ מ'הארץ' פרסם כתבה על הסיקור המוטה בוואלה והטבות רגולטורית בבזק וטען שנדרשת בדיקה של היועמ"ש".

"זו הייתה הפעם הראשונה שקיבלתי סימן אזהרה. הייתה איזושהי הפוגה ועברתי תהליך", סיפר ישועה. "אז החלטתי שאפעל אסטרטגית נגד מה שהם רוצים".

במהלך הדיון, השמיעה הפרקליטות הקלטה בין העד אילן ישועה, למנכ"לית בזק לשעבר סטלה הנדלר. "תהיה חקירת משטרה אצלי ואצל שאול (אלוביץ')", נשמע ישועה בשיחה בין השניים. "דיברתי עם שאול. אי אפשר בימים כאלו בכלל, עכשיו ברור לי שאסור לעשות את הדברים הללו".

"זה מאוד מסוכן", הוא הוסיף באותה שיחה. "אין חצי עיתונות, אי אפשר כאן להתערב. נצטער על כל שטות שאנחנו עושים, צריך להבין את ההשלכות, אנחנו במקום מסוכן סטלה. תפקיד העיתונות לבקר את השלטון והמערכת הציבורית צריך להבין את זה".

בהמשך העדות, סיפר אילן ישועה: "אור אלוביץ' (הבן) לא התערב בזה למעט מקרים בודדים. פעם אחת אחרי בחירות 2015 הייתה קבוצת וואטסאפ של אור, שאול ועמיקם שורר, והוא אמר: 'ברכות, הבאת לו את הבחירות, עכשיו ביבי יעשה מה שבזק מצפה ממנו'".

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום