עדות ישועה: "הבאתם לביבי את הבחירות"

גם הבוקר, נמשכת עדותו של מנכ"ל אתר וואלה לשעבר אילן ישועה - העד המרכזי בתיק 4,000 בו מואשם ראש הממשלה נתניהו | בעדותו בבית המשפט סיפר ישועה: אחרי בחירות 2015 אמר לי הבן של אלוביץ': "ברכות, הבאת לו את הבחירות, עכשיו ביבי יעשה מה שבזק מצפה ממנו"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 7.4.2021 | 11:07

ישועה בכניסה לביהמ"ש צילום: אורן בן חקון

בבית המשפט המחוזי בירושלים, נשמעת הבוקר (רביעי), זה היום השלישי, עדותו של העד המרכזי בתיק 4,000 אילן ישועה, מנכ"ל אתר וואלה לשעבר - בו נאשמים ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני הזוג אלוביץ'.

בעדותו המפורטת של ישועה, הוא סיפר גם הבוקר כיצד הופעלו עליו לחצים להעניק סיקור אוהד לראש הממשלה נתניהו, במטרה לסייע לבני הזוג אלוביץ שהחזיקו באותה תקופה גם בחברת בזק, ולפי כתב האישום זכו להטבות רגולטוריות - בתמורה לסיקור החיובי.. "באוקטובר 2015", אמר ישועה בעדותו, "גידי וייץ מ'הארץ' פרסם כתבה על הסיקור המוטה בוואלה והטבות רגולטורית בבזק וטען שנדרשת בדיקה של היועמ"ש".

"זו הייתה הפעם הראשונה שקיבלתי סימן אזהרה. הייתה איזושהי הפוגה ועברתי תהליך", סיפר ישועה. "אז החלטתי שאפעל אסטרטגית נגד מה שהם רוצים".

במהלך הדיון, השמיעה הפרקליטות הקלטה בין העד אילן ישועה, למנכ"לית בזק לשעבר סטלה הנדלר. "תהיה חקירת משטרה אצלי ואצל שאול (אלוביץ')", נשמע ישועה בשיחה בין השניים. "דיברתי עם שאול. אי אפשר בימים כאלו בכלל, עכשיו ברור לי שאסור לעשות את הדברים הללו".

"זה מאוד מסוכן", הוא הוסיף באותה שיחה. "אין חצי עיתונות, אי אפשר כאן להתערב. נצטער על כל שטות שאנחנו עושים, צריך להבין את ההשלכות, אנחנו במקום מסוכן סטלה. תפקיד העיתונות לבקר את השלטון והמערכת הציבורית צריך להבין את זה".

בהמשך העדות, סיפר אילן ישועה: "אור אלוביץ' (הבן) לא התערב בזה למעט מקרים בודדים. פעם אחת אחרי בחירות 2015 הייתה קבוצת וואטסאפ של אור, שאול ועמיקם שורר, והוא אמר: 'ברכות, הבאת לו את הבחירות, עכשיו ביבי יעשה מה שבזק מצפה ממנו'"

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום