הפרובוקציה של הח"כים הערביים בטקס החגיגי • צפו

בהגיע תורם של חברי הרשימה הערבית המשותפת בהגיע להצהיר אמונים אמרו: "נשבע אני להיאבק בכיבוש, נשבע אני להיאבק באפרטהייד, נשבע אני להיאבק בכיבוש" | פרובוקציה שתקשה עוד על מאמצי השמאל (והימין...) להקים ממשלה בהישענות על המפלגות הערביות | צפו

אהרן מילר | פוליטי 6.4.2021 | 17:12

מליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

בעוד מנסור עבאס יו"ר רע"מ לא נכח במליאת הכנסת, חבריו לשעבר ברשימה הערבית המשותפת עוררו פרובוקציה בטקס החגיגי של פתיחת הכנסת ה-24, בנוכחות נשיא המדינה ראש הממשלה חברי הכנסת החדשים והוותיקים ובני משפחותיהם.

 

חברי הכנסת כולם נדרשים להצהיר 'מתחייב אני' לאחר שמוקראת בפניהם הצהרת ההתחייבות על ידי יו"ר הכנסת. חברי הרשימה הערבית המשותפת החליטו היום לעורר פרובוקציה מתריסה באולם המליאה.

חברי הרשימה הערבית המשותפת בהגיע תורם לא הצהירו 'מתחייב אני' אלא הקריאו נוסח משלהם: "נשבע אני להיאבק בכיבוש, נשבע אני להיאבק באפרטהייד, נשבע אני להיאבק בכיבוש". יצוין כי הם לא הספיקו להשלים את ההצהרה העצמאית, והם הושתקו על ידי יו"ר הכנסת ושאר חברי הכנסת שצעקו לעברם כי מדובר ב'בושה'.

לאור הצהרתם העצמאית הבהיר יו"ר הכנסת כי התחייבותם נפסלה. מה שאומר כי הם לא יוכלו להצביע. ועוד זכויות של חברי כנסת ישללו מהם, כמו המשכורת ליועצים פרלמנטרים. עד שהם יבואו ויתחייבו שוב.

עוד חבר כנסת אחד זכה לקריאת 'בושה' כמעט בודדת הוא המושבע הטרי עורך הדין לשעבר וחבר הכנסת בהווה איתמר בן גביר.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום