"ה"מהרא"ל צינץ" מימן לי את ה"בר מצווה" של בני"

סיפור הישועה של המהרא"ל צינץ, הוא סיפור אחד מיני רבים, שראשיתו בסיפור הנורא, שהתרחש שעות ספורות לפני שנסתלק רבינו

חרדים 7.4.2021 | 07:01

צילום: באדיבות המצלם

ההתרגשות אצל משפחת ג. גאתה מיום ליום, יחד עם זאת גם עלתה דאגת ראש המשפחה, מה קרה? מה יום מיומיים?

אלחנן בנם הבכור והיקיר מתעתד עוד מעט לחגוג יום בר המצוה שלו, סיבה מספקת להתרגשות המשפחה הצעירה, אבל… המצב הכספי של המשפחה לא היה בכי טוב בלשון המעטה, בקושי יכלו לכלכל את ההוצאות הרגילות, כל הוצאה חריגה גררה מינוס גדול בבנק, מה גם כשאירוע גדול כזה בפתח, שחוץ מעלות האירוע עצמו יש גם הוצאות נלוות רכישת תפילין מהודרות, הלבשה ועוד.
הדאגה והמתח עורבבו יחד עם השמחה ובלבלו לגמרי את ההורים שלא ידעו מה לעשות, אך שעון החול לא הפסיקה מלכת, ברגשות מעורבים הזמינו את האולם והקייטרינג, ניצלו את הכסף המועט שנותר בכיסם להלבשת החתן, לקחו הלוואה קטנה וקנו את התפילין, ובד בבד חיפשו את הסגולה שתביא להם את הישועה הדחופה כל כך.
חבר האב פגש אותו כשפניו מביעות חרדה ודאגה, ושאלו מה קרה לך? מדוע פניך רעות היום? בלית ברירה סיפר לחבירו את העובר עליו בימים האחרונים, ההכנות הקדחתניות לקראת אירוע הבר מצוה של בנו הבכור יחד עם הארנק הריק לגמרי שאינו מסייע למצב הנוכחי, ובאנחה רבה מפטיר "איננו יודע מניין יבוא עזרי, אני צריך להרבה כסף, למי אני יכול לפנות?".

"תשמע ידידי למה שאספר בוודאי זה יועיל גם לך" נענה לו החבר, "לפני כשנה מצאתי את עצמי מפוטר מהעבודה הטובה שהיה לי, עולמי נחרב עלי, כל הקריירה שבניתי במקום העבודה ירדה לטמיון ביום אחד, חשבתי שאין תקווה, אבל בסייעתא דשמיא שמעתי על הסגולה הידועה והמועילה של הצדיק הגדול המהרא"ל צינץ שהבטיח שמי שיסייע לו להדפיס ולהפיץ את ספריו, הוא יכיר לו טובה, ויביא לו ישועה משמים, לא חשבתי פעמיים, מיד תרמתי תרומה נכבדה למכון המהרא"ל צינץ, והפלא התרחש, תוך זמן קצר קיבלתי הצעה מפתה ומפתיעה למשרה בדומה למה שהיה לי לפני כן רק עם תנאים טובים יותר", וזכיתי בזכות הסגולה למצוא עבודה חדשה  טובה ומכניסה.

"אני מציע לך אל תחכה עוד רגע אני נותן לך את המספר של המכון 08-8648989 תתקשר עכשיו תתרום סכום הגון ובוודאי תראה ישועות".

כל מי ששמע את סופו של הסיפור לא נשאר אדיש, וכך סיפר האבא: "המפנה במצבנו אירע ממקום בלתי צפוי, מנהלת החשבונות במקום עבודתה של אשתי התקשרה אליה, שאחר בדיקה חוזרת משנת המס הקודמת, התבררה שמגיע לה החזר גדול מרשויות המס בסכום של 18,000 ₪ שיכנס בחשבון למחרת יום בר המצוה, מה שאומר שיהיה כיסוי לצ'יק שינתן לבעל האולם והקייטרינג, כך עברנו את האירוע בניסי ניסים וישועה גדולה בזכות הסגולה של המהרא"ל צינץ המוכיחה את עצמה שוב ושוב". 

לשותפות בהוצאת ספרי מהרא"ל  צינץ לחצן כאן>>>

סיפור הישועה, הוא סיפור אחד מיני רבים, שראשיתו בסיפור הנורא, שהתרחש שעות ספורות לפני שנסתלק רבינו, בעת שארלים ומצוקים אוחזים בארון הקודש, נתאספו כל התלמידים סביב רבינו ושמעו אותו לוחש משפט פלאי: "אין כל הבדל, אם לומדים כאן או לומדים שם" התלמידים הנבוכים נעטפו בשתיקה ולא הבינו את פשר הדברים. לפתע ביקש רבינו  שיבוא לו נסר של עץ ועליו חרט את המילים : "מי שישתדל בהדפסת ספריו, יהיה לו המחבר למליץ".

הצוואה הגדולה, נחרטה על מצבתו של רבינו בבית הקברות היהודי בעיר ורשה. מיני אז התפרסמה ההבטחה בכל רחבי העולם היהודי וגדולי תורה רבים הועידו על ישועות גדולות שהתקיימו בזכות זה.

צאצאיו של רבינו עמלו רבות בהוצאת ספריו לאחר פטירתו. כיום פועל בארץ ישראל מכון מהרא"ל צינץ, שעמל להוציא לאור עולם בכלים נאים כיאה לתורה מפוארת את ספריו ודברי תורתו של רבינו, לתועלת הלומדים הרבים ההוגים בספריו. 

אתם יכולים להיות שותפים ולזכות שהגאון הצדיק יהיה מליץ יושר עבורכם 

לשותפות בהוצאת ספרי מהרא"ל  צינץ לחצן כאן>>>

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום