טבריה: המטיילים הופתעו לגלות שכונה חרדית חדשה

משפחות חדשות הגיעו להתגורר במקום לפני החג והצטרפו למאות שכבר מתגוררות בשכונת 'נוף כנרת' טבריה שהפך לריכוז חרדי מבוקש גם עבור משפרי דיור

שימי פרקש | כלכלי 6.4.2021 | 07:39

בשכונת נוף כנרת בטבריה צילום: יח"צ

חג הפסח שהסתיים זה עתה נחוג בשכונת נוף כנרת בטבריה בשמחה גדולה לאין שיעור עם הצטרפותן של משפחות חדשות לשכונה בערב פסח, השכונה החדשה כבר מונה כמה מאות משפחות כן ירבו. המתיישבים החדשים הוסיפו רעש של עשייה וצהלולי ילדים. את ימי חול המועד ניצלו התושבים החדשים והוותיקים להרבות בתורה.

השבוע ה"מלא" נוצל לשיעורים רבים בהם השתתפו עשרות לומדים ואווירת הלימוד האירה את בתי הכנסת שנבנו בשכונה וכבר נעשו צפופים ועמוסים לקהילה המתרחבת. בתוך כך דיווחו תושבים על פעילות קהילתית ערה שהתקיימה בערב הפסח. החל מהגעלת כלים וכלה בקבלת פנים למתיישבים החדשים שניצלו את ההזדמנות להיכנס לדירה נקייה לפסח בשבוע בו חל שבת הגדול.

קבוצת תושבים מהוותיקים בחרו לקיים סמוך לערב פסח אפיית מצות בחבורה כמנהג קהילות וותיקות מזה שנים. אירוע זה מצטרף לשורה ארוכה של אירועים שמעידים על התבססות קהילת בני התורה בטבריה. נכון להיום ישנם בשכונה קרוב לעשרים בניינים המאכלסים כמה מאות משפחות בסך הכל והיא מתפתחת במהירות. "עכשיו ברור גם לי למה קוראים לטבריה בני ברק של הצפון", אומר שמואל, אחד התושבים החדשים שכבר נהנה ממגוון עצום של שיעורי תורה בחג האחרון.

"הופתעתי. חשבתי שהגענו לקהילה בהתהוות והתברר שיש כאן קהילה חזקה ומגובשת. השתתפתי בכולל בין הזמנים בדיוק כפי שעשיתי בכל השנים האחרונות היכן שגרתי בירושלים. לא חשבתי שגם כאן יהיה כזה כולל". אגב, במאמר מוסגר נציין כי הגאון הגדול רבי אברהם יצחק הכהן קוק שליט''א, ראש ישיבת 'מאור התלמוד' וחבר מועצת גדולי התורה קיים במהלך ימי חול המועד שיעור מיוחד בכולל בין הזמנים 'חיי רבקה' שהתקיים במהלך ימי החג בבית הכנסת המרכזי של השכונה.


שיעור של הרב קוק ב'נוף כנרת' • קרדיט: יח"צ

בשיעורו של הגרא"י קוק השתתפו עשרות מבני הקהילה והוא עורר עניין רב ושיח גם בקרב אברכים שלא השתתפו בשיעור מסיבות שונות. שמואל: "מה שיפה הוא שאנשים שבאו מהמרכז לבקר בצפון בחג בשביל הנוף, נכנסו לשיעור ולכולל ונותרו בו שעות ארוכות בשביל הלימוד. בתור מי שבעצמו היה נוסע בעבר לטייל בחול המועד בצפון, זה תענוג לפתוח את החלון ולראות מול העיניים את הכנרת ולהיזכר שלא צריכים לנסוע שעות לטייל כי הגליל והגולן נמצאים מול העיניים. בחג הזה הבנתי איך אפשר לקבל גם חיי עולם וגם חיי שעה במקום אחד".

מטיילים רבים ש"עברו" בשכונה עמדו מופתעים מול המראה שנגלה לעיניהם. בניינים חדישים ומושקעים, רחובות רחבים ונקיים, פארק משחקים ענק עמוס וגדוש בילדים מחייכים, בתי כנסת מלאים בלומדים, קול תורה שנישא ברמה וכל התמונה הזו משקיפה על טבריה והכנרת וצופה אל הגולן והחרמון הלבן.

בימים אלה נשלמת קליטת גל האכלוס השלישי, ובשכונה אומרים כי כבר עתה נערכים לקראת שנת הלימודים תשפ"ב הבאה עלינו לטובה. "ההערכות הן כי הגידול במספר התלמידים במערכת החינוך שלנו יעמוד על עשרות אחוזים", אומר תושב ותיק בשכונה ומוסיף: "כרגע פועלים כדי להבטיח שלכל הילדים יהיה מקום במסגרות הלימודים בתוך השכונה ואני בטוח שבעזרת השם יצליחו לתת מענה לגידול המבורך שיש בשכונה".

ניתן למלא את הטופס הבא ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים

ניתן גם להתקשר לטלפון:072-395-2978

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום