דיווח: סוכני מודיעין ישראלים נפגשו עם בנו של גנרל בכיר מלוב

מקורות זרים מדווחים כי סוכני מודיעין ישראליים נפגשו לאחרונה עם בנו של מנהיג לוב המתמודד בבחירות הקרובות במדינה במטרה להדק את הקשר של לוב עם מדינות המערב 

יענקי פרבר | חדשות בעולם 6.4.2021 | 12:38

אזרחים בלוב צילום: Pixabay

דיווח כי בכירים מהמודיעין הישראלי נפגשו בחשאי עם סדאם הפטר, בנו של המנהיג בפועל של לוב, גנרל ח'ליפה הפטר, כך דיווח אתר Washington Free Beacon.

הפטר, הבן, מתמודד בימים אלה על תפקיד הנשיא של לוב, הבחירות יתרחשו בדצמבר השנה. הפטר, שרבים רואים בו מיופה כוח של אביו, חיפש גיבוי מערבי על רצונו להתמודד לתפקיד נשיא המדינה.

עוד דווח, כי בכירים ישראלים נסעו למדינה כאות תמיכה בהתמודדות של הפטר. צעד כזה מקרב נורמליזציה של היחסים בין לוב לישראל.

בהנחה שהדיווח נכון, יש לזכור שלוב מחולקת לשתיים, חצי מדינה נתמכת על ידי הרוסים, והחצי השני על ידי הטורקים, טורקיה תומכת בממשלה של לוב בבירה טריפולי המוכרת ע"י הקהילה הבינלאומית, מנגד רוסיה תומכת בגנרל אפטר.

הג'רוזלם פוסט מדווח, כי ישראל הרשמית סירבה להגיב לדיווח, ה'וושינגטון פרי בייקון' ציטט מקור המכיר את הפגישה שדווח כי הפטר והפקידים הישראלים דנו ב"מצב באזור" וב"שאיפה ליציבות מדינתו", בטענה כי "ישראלים תומכים בו".

הפטר יתמודד נגד סייף אל-איסלאם קדאפי, בנו של הדיקטטור המנוח, מועמר קדאפי, שחוסל על ידי מפגינים. במהלך עלייתו של הגנרל הלובי לשלטון, לאחר מותו של קדאפי, קיבל אפטר מאביו, דרגה צבאית בכירה וחטיבה לפקד עליה.

מטעם משרד החוץ בוושינגטון נמסר כי הם אינם מעורבים בבחירות הקרובות, ולא מוכנים לנקוט עמדה. "אף שאיננו נוקטים עמדה ביחס למועמדים, נציין כי סייף אל-איסלאם קדאפי נמצא תחת סנקציות של האו"ם וארה"ב, ויש נגדו צו מעצר שהונפק על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי", כך אמר דובר משרד החוץ האמריקני.

הפטר, שהיה בן בריתו של קדאפי, חזר ללוב בשנת 2011 מארצות הברית, כדי להצטרף למהפכה, שסיימה ארבעה עשורים של שלטון דיקטטורי של אדם אחד.

הפטר היה בין הקצינים שתמכו בקדאפי כאשר תפס את השלטון מהמלך אידריס בשנת 1969, הפטר נדחק הצידה על ידי קדאפי בשנת 1987, הוא נסע לווירג'יניה וחזר ללוב רק כאשר המרד נגד קדאפי הלך והתגבר עד שהוא חוסל על ידי מורדים ב-2011.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום