מקרה חריג: מטוס נחת 'בטעות' בשדה חדש שלא נפתח

מטוס של חברת 'אתיופיאן איירליינס' נחת בשדה תעופה שנמצא עדיין בבנייה בזמביה "בטעות" | נפתחה חקירה 

יענקי פרבר | חדשות בעולם 6.4.2021 | 11:36

אילוסטרציה צילום: unsplash

טייס חברת התעופה 'אתיופיאן איירליינס' נחת בטעות בשדה תעופה חדש שעדיין לא נפתח.  הופעת המטוס הפתיעה את יעדה המקורי בזמביה כשהטייס הודיע ​​לבקרת התנועה האווירית שהוא עומד לנחות והם אמרו לו: "אנחנו לא יכולים לראות אותך", כלומר כי לא נחת אצלם אלא בשדה אחר.

מטוס המטען נחת ביום ראשון בשדה התעופה שטרם מוכן לנחיתות במחוז קופרבלט בצפון זמביה, כשעמד לנחות הוא יצר קשר עם אנשי מגדל הפיקוח, והם אמרו לו: "אנחנו לא רואים אותך", כך אמר דובר משרד התחבורה, מישק לונגו, לסוכנות הידיעות AFP. "אז הוא השתמש בראיה בלבד כיוון שלא היתה לו שליטה ונחת בשדה תעופה שעדיין נמצא בבנייה".

לונגו הוסיף כי לא נגרם נזק ואמר כי החוקרים יפרסמו דו"ח מקיף בנושא. חברת 'אתיופיאן איירליינס' אישרה את המקרה, ואמרה כי חקירה בשיתוף פעולה עם רשויות זמביה כבר החלה.

זמביה היא יצרנית הנחושת השנייה בגודלה באפריקה, שדה התעופה שנבנה על ידי חברת בניה סינית, היה אמור להיפתח באמצע שנת 2020, אך עוכב בעקבות מגיפת הקורונה.

לאחר סיום הבניה של שדה התעופה בעלות של 397 מיליון דולר, המקום יהיה גדול יותר מקודמו, עם תנאים משודרגים ויכולת נחיתה של מטוסים רבים יותר, עם מסלול ארוך יותר שיביא מטוסי ענק לנחות במקום.

טיסות מטען סייעו ל'אתיופיאן איירליינס' להישאר 'מעל המים' מבחינה כלכלית במהלך המגיפה, כאשר חברת ההובלות המובילה הגדולה ביותר באפריקה השתמשה בעשרות מטוסי נוסעים כמובילי משא.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום