חרדית בת שנתיים לא עטתה מסכה; כולם הורדו

שוב זה קורה: משפחה חרדית הורדה מטיסה כי בת המשפחה בת שנתיים אכלה בלי מסכה. כל הנוסעים התבקשו לרדת חזרה לשדה והטיסה המריאה באיחור לאחר שהדייל שהורה על הורדת כלל הנוסעים נלקח על ידי שוטר ולא שב לטיסה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 5.4.2021 | 20:43

אילוסטרציה צילום: pixabay

משפחה חרדית הורדה מטיסת 'ספיריט איירליינס' מאורלנדו לניו יורק, מכיוון שהפעוטה בת השנתיים שאכלה, לא עטתה מסיכה.

בתיעוד וידיאו שצולם בטיסה ופורסם באתר Yeshiva world news, נראית פעוטה בת שנתיים יושבת על ברכי אמה בעודה אוכלת יוגורט, כשהדיילת דורשת מהוריה לרדת מהטיסה.

האב נשמע אומר לדיילת שהילד הנוסף שלהם הוא "ילד עם צרכים מיוחדים". האם נמצאת בחודש השביעי להריונה, בסופו של דבר, הטיסה כולה נדחתה בגלל הילדה בת השנתיים וכל הנוסעים ירדו מהמטוס.

ל'כל רגע' נודע לאחר סאגה מתמשכת כל נוסעי הטיסה הורשו לחזור כולל המשפחה החרדית, על פי הידוע, הדייל שעמד מאחורי ההחלטה להוריד את כלל הנוסעים מהמטוס, הובל החוצה על ידי שוטר ולא שב לטיסה שהמריאה לדרכה.

זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה, באמצע החודש שעבר דיווחנו ב'כל רגע', כי חברת התעופה 'ספיריט איירליינס' ספגה ביקורת חריפה על כך שהורידה ילד אוטיסט יחד עם אביו מטיסה מלאס וגאס לדאלאס, מכיוון שבן הארבע לא עטה מסיכה.

הילד, העונה לשם קרטר קימבול, שאינו מדבר ולוקה באוטיזם, נשכב על הרצפה בבכי בשדה התעופה בלאס וגאס לאחר שהורד מהמטוס למרות שאמו אמרה שיש להם פתק מרופא הפוטר אותו מלעטות מסכה.

אמו של קרטר, קאלי קימבול, אמרה כי הם טסו בדרך הלוך עם הילד בחברה, ולא היו בעיות עם בנה אפילו שהוא לא עטה מסיכה בטיסה. קימבול סיפרה לערוץ THV11 כי בעלה ובנה עלו למטוס ביום שני והראו לצוות של חברת התעופה את התו הרפואי הפוטר את קרטר מפני עטיית מסכה.

לדבריה, בנה 'אובססיבי' למטוסים, אך בשל האוטיזם שלו הוא עוצר את נשימתו או מכאיב לעצמו אם מסיכה מונחת על פניו. "היה לו אישור רפואי מהרופא שלו לפיה הוא פטור מלעטות מסכות, כי בכל פעם שהוא חובש מסכה הוא עוצר את נשימתו או שהוא מתחיל להתחרפן הוא יפגע בעצמו", אמרה קימבול.

קימבול אמרה כי צוות הדיילים דחה את מצבו של בנה ואמר לבעלה שזה "לא נכות" ושהם יצטרכו לעזוב את המטוס אם הוא לא יעטה מסכה. "יש לו מוגבלות. זה מוגן על פי חוק הנכים האמריקני והם אמרו "לא", אוטיזם זה לא נכות. הוא צריך לעטות מסכה או שהוא צריך לרדת מהמטוס" אמרה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום