איראן: לכדנו חשוד בריגול עבור ישראל בצפון המדינה

כלי תקשורת באיראן מדווחים על מעצרם של מספר חשודים בריגול ובהם אחד שחשוד בריגול עובר ישראל. לא דווח האם המרגל החשוד הוא אזרח ישראלי או איראני

יענקי פרבר | חדשות בעולם 5.4.2021 | 17:56

מנהיגי איראן חמינאי ורוחאני צילום: מתוך טוויטר

איראן הודיעה היום (שני)  כי עצרה "מרגל ישראלי" במחוז אזרבייג'ן שבמזרח איראן. אתרי חדשות איראנים מדווחים כי מספר מרגלים שהיו בקשר עם שירותי המודיעין של מספר מדינות נעצרו, וביניהם אחד שריגל עבור ישראל.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס', הרשויות האיראניות עצרו "מרגל ישראלי". רויטרס ציטטו דיווח של אתר החדשות האיראני "מועדון העיתונאים הצעיר", מבלי לפרט אם האדם היה אזרח איראני, ישראלי או אחר.

מנהל המודיעין האיראני במחוז מזרח אזרבייג'ן אישר כי "מרגל ישראלי וכמה מרגלים העובדים בשירותי ביטחון זרים נעצרו בפרובינציה של מזרח אזרבייג'אן.

במסיבת עיתונאים היום אמר הבכיר האיראני, כי בנוסף "נעצרו 19 חברי כנופיה שעסקו בפשעי הונאה מאורגנים של הוצאת צ'קים בנקאיים וזיוף מסמכים במחוז מזרח אזרבייג'אן" הוא הוסיף: "משרד הביטחון נמצא בחזית המאבק בשחיתות כלכלית, כמו הברחות סחורות, מועדפות, העלמת מס ומאבק במונופולים".

המעצרים הללו מגיעים בסמוך לדיווח האחרון על מעצר "מרגל" באיראן. בנג'מין ברייר, תייר צרפתי שנעצר באיראן לפני כעשרה חודשים וכלוא בה מאז, יעמוד לדין במדינה בגין שני סעיפים של "ריגול ותעמולה נגד המערכת".

הצעיר שנעצר צילם במקום אסור, כך טוענים הרשויות באיראן. עורך דינו אמר לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי הוא צפוי לקבל עונש מאסר ארוך טווח.

בחודש שעבר אישר משרד החוץ של צרפת כי אזרח צרפתי מוחזק באיראן, והודיע כי הוא עוקב אחרי המצב. העיתון הצרפתי לה פיגארו דיווח גם הוא כי אזרח צרפתי-איראני ואזרח גרמני נעצרו באיראן, העצורים משמשים כקלפי מיקוח לקראת גזר הדין של הדיפלומט האיראני אסדולה אסדי, שנידון ל-20 שנות מאסר בגין תכנון מתקפת טרור בצרפת בשנת 2018.

פעילי זכויות אדם מאשימים את איראן במעצרי שווא של אזרחים זרים ואזרחים בעלי אזרחות כפולה, בניסיון לזכות בוויתורים ממדינות אחרות. כך דווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום