דיווח: אבו מאזן סירב לקבל שיחה משר החוץ האמריקני

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן סירב לקבל שיחת טלפון משר החוץ האמריקני. בסביבתו של אבו מאזן דרשו שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הוא שיתקשר לאבו מאזן כמקובל על פי הפרוטוקול, ולא שר החוץ האמריקני

יענקי פרבר | מדיני 1.4.2021 | 14:42

אנתוני בלינקן צילום: מתוך טוויטר

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן סירב לקבל שיחת טלפון משר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לפני כחודש וחצי. כך דווח גל ברגר ב'כאן חדשות', על פי הדיווח, התנהלו מגעים לקיים שיחה בין השניים, אך בסביבתו של אבו מאזן דרשו שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הוא שיתקשר לאבו מאזן כמקובל על פי הפרוטוקול, ולא שר החוץ האמריקני.

‏עד כה לא התקיימה שיחת טלפון בין אבו מאזן לביידן, מאז נכנס האחרון לבית הלבן. גורמים ברמאללה ובוושינגטון דנים בימים אלה אם לקיים שיחת טלפון בין שר החוץ האמריקני בלינקן לראש הממשלה הפלסטיני מוחמד שתאייה או לבכיר הרשות הפלסטינית חוסיין א-שייח.

‏עוד נודע, כי בממשל האמריקני בוחנים להעביר בקרוב לרשות הפלסטינית סיוע של כ-40 מיליון דולר למנגנוני הביטחון הפלסטיניים ולחדש חלקית את הסיוע הכספי לסוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים, אונר"א. כזכור ‏הלילה פרסמה סוכנות AP כי בכוונת הממשל האמריקני להעביר עוד 75 מיליון דולר לטובת קידום פרויקטים אזרחיים וכלכליים ברשות הפלסטינית באמצעות הסוכנות האמריקנית לסיוע USAID. זאת לאחר שלאחרונה הועברו לפלסטינים 15 מיליון דולר לתכלית דומה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום