אבו מאזן לראש השב"כ: "אני לא עובד אצלך; אתם בניתם את חמאס"

אבו מאזן זעם על ראש השב"כ שביקש ממנו בפגישה ביניהם לבטל את הבחירות והטיח בו: "אני לא עובד אצלך. אתם אלה שבניתם את חמאס" | על החקירה בהאג אמר אבו מאזן: "מבחינתי שאתה ואני נשב יחד באותו תא מאסר"

יענקי פרבר | חרבות ברזל 1.4.2021 | 08:02

אבו מאזן/נדב ארגמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הטיח בראש השב"כ נדב ארגמן כי "הוא אינו עובד אצל הישראלים", כשזה ביקש ממנו שלא ללכת לבחירות בהשתתפות חמאס.

פרטים חדשים מהשיחה בין השניים פורסמו על ידי ראש הדסק לענייני ערבים ב'כאן 11', גל ברגר. לדברי מקורות פלסטינים, הפגישה – שנערכה כשעה וחצי בביתו של אבו מאזן ברמאללה מוקדם יותר החודש – הייתה טעונה וקשה, ואבו מאזן לא אהב את גישתו הפטרונית של ראש השב"כ, כלשונם.

מקורות פלסטינים מסרו ל'כאן חדשות' כי כאשר ראש השב"כ הזהיר את אבו מאזן מאפשרות שחמאס ינצח בבחירות הקרובות לפרלמנט במאי, השיב ראש הרשות הפלסטינית כי ישראל היא שבנתה את חמאס והיא שמזרימה לו עד היום 30 מיליון דולר בכל חודש.

השניים גם שוחחו על החקירה שנפתחה נגד ישראל בהאג. לדברי המקורות, ראש השב"כ הזהיר את אבו מאזן כי אם ישתף פעולה עם החקירה, ישראל תטיל סנקציות על הרשות הפלסטינית, לרבות שלילת תעודות VIP לבכירים והפסקת העברת כספי המיסים. אבו מאזן השיב כי אין לו גורם אחר לפנות אליו מלבד האג, ויש לו תלונות נגד ישראל.

על פי המקורות, ראש השב"כ אמר לו שגם לישראל יש תלונות נגד הרשות הפלסטינית והיא תפעל נגדה בהאג. אבו מאזן השיב: "אין בעיה, מבחינתי אתה ואני יחד יכולים לשבת באותו תא המאסר".

בשב"כ סירבו להתייחס לדברים. עם זאת גורמים בישראל מסרו כי ייתכן שהאמירות שהובאו מפי הגורמים הפלסטינים לא בהכרח נאמרו בניסוח ובטון הזה, וייתכן שלסביבת אבו מאזן נוח להציג את הדברים באופן הזה לאור המצב הפוליטי המורכב שהוא נמצא בו בעת הנוכחית.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום