7 שנות עבודות שירות ללבנוני שהואשם בשת"פ עם ישראל

7 שנות עבודות שירות נגזרו על אזרח לבנוני שהואשם בשיתוף פעולה עם ישראל. הוא מואשם שסיפק מידע בטחוני לישראלי וכן בהפצת "האידיאולוגיה הציונית" ברשתות החברתיות

יענקי פרבר | חרבות ברזל 31.3.2021 | 18:50

דגלי ישראל ולבנון צילום: מתוך הטוויטר של אביחי אדרעי דובר צה''ל בשפה הערבית

בית המשפט הצבאי בלבנון גזר 7 שנות עבודות שירות על חסאן דאוד ג'אבר, אזרח לבנוני, באשמת שיתוף פעולה עם ישראל. 

חסאן ג'אבר הואשם בכך שיצר קשר עם ישראלי, וסיפק לו מידע ביטחוני, וגם ניסה לשכנע נוספים לעשות זאת. כמו כן, ג'אבר הואשם בהפצת "האידיאולוגיה הציונית" ברשתות החברתיות, וארגן פעילויות להפצתה. בנוסף, נלקחו מג'אבר כל המכשירים האלקטרוניים שברשותו, וגם הוסרו ממנו זכויות אזרחיות, וניתן לו קנס של מיליון וחצי לירות לבנוניות. כך דווח רועי קייס בכאן 11.

בנוסף בית המשפט הצבאי בלבנון גזר גם על האזרח הסורי מוסטפא אחמד, 5 שנים של עבודות שירות, ועל בדרי אחמד, גם כן סורי, 3 שנות מאסר, בטענה שהשניים יצרו קשר עם קצינים בצה"ל ומסרו להם מידע לגבי פעילי חיזבאללה ומרכזים השייכים לארגון.

בניגוד לעצורים הללו, לכינדה אל-ח’טיב, היה יותר מזל, וכזכור ב-17 למרץ העיתונאית הלבנונית שלא מפחדת לדבר עם ישראלים שוחררה מהכלא בלבנון,

בסיפור שמערב עיתונאים ישראלים, אושיית רשת לבנונית ואת ארגון חיזבאללה: כינדה אל-ח'טיב, שהעזה למתוח ביקורת על חיזבאללה, נידונה לשלוש שנות מאסר בעוון ריגול לטובת ישראל – אבל אתמול היא שוחררה אחרי שמונה חודשים בלבד. שחרורה המוקדם נובע ככל הנראה מלחצים פוליטיים ובין-לאומיים וממחאה שהתעוררה נגד חיזבאללה בעקבות מה שהוגדר "ניסיון השתקה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום