הבן ספד לאביו בבכי קורע לב: "לא רצה שיידעו כמה גדול הוא"

מסע הלוויתו של ר' חיים הר-כסף שנלב"ע אמש בתאונת דרכים מזעזעת, לא הותיר עין יבשה | המונים ליוו את מיטתו של איש החסד בשעות הלילה המאוחרות, לחלוק כבוד אחרון לאיש שמסר את גופו ממונו ונפשו לסייע לכל נזקק 

יענקי פרבר | חרדים 31.3.2021 | 10:05

הלוויתו של ר' חיים הר-כסף צילום: דוברות ארגון הצלה

אמש (שלישי) כשעה לפני חצות, התקיימה הלוויתו של איש החסד גומל חסדים בגופו, בממונו ובנפשו, הר"ר חיים הר כסף ז"ל שנלקח בחטף בחצי ימיו. ר' חיים עסק מזה עשרות בשנים בהצלת חיים ושימש כחובש בכיר בארגון הצלה. הוא זכה להציל נפשות רבות במהלך השנים תוך שמירה מלאה של גדרי ההלכה והשבת.

ראשי הצלה ומאות מתנדבי הצלה מכל רחבי הארץ הגיעו ללוות את ר' חיים יחד עם אלפי משתתפים מקרב המשפחה, החברים והמכרים. הקהל הרב התאסף בטבורה של העיר בני ברק בסמוך לבית המדרש 'מתיבתא' בעיר, בו התפלל המנוח שנים כתלמידו של הרב שמואל אליעזר שטרן, רב מערב העיר בני ברק ורב ארגון הצלה.

מיטת הנפטר הועלתה על אמבולנס הצלה ואת ההלוויה פתח הגרש"א שטרן בקריאת שני פרקי תהילים לרפואת הנערה נעמה בת רויטל שרה, ביתו של המנוח, אשר נמצאת מורדמת ומונשמת במצב קשה בבית החולים.

מאחר ומדובר בחול המועד, בו אסור על פי ההלכה להספיד, נאמרו מספר דברים אודות הנפטר.

הגרש"א שטרן נשא דברים בבכי רב: "שמחת החג הושבתה. לפי ההלכה אין להספיד אבל מה לעשות שהדמעות חונקות אותנו. מה זאת היתה לנו כרעם ביום בהיר. ר' חיים שהקדיש את כל חייו לעזור לאחרים מי היה מאמין שחייו נגדעו כך בפתע פתאום. היה רץ תמיד ראש וראשון לכל דבר שבקדושה ולהצלת חיים. כל כולו היה להחיות נפשות רבות בישראל. תמיד עשה הכול בחדווה ובזריזות ובמסירות. הוא נקטף מאיתנו פתאום בחצי ימיו. זכו ר' חיים ורעייתו להקים בית לתפארת וכעת הבית הזה כספינה הנטרפת בים. הילדים נשארו כצאן ללא רועה. הזעקה שלהם בוקעת שחקים ורקיעים. קשה עליי פרידתך. רק היום בבוקר קיבלת בתפילת שחרית איתנו עלייה ועכשיו קיבלת עלייה למרומים. שהקב"ה יהפוך את האבל הגדול הזה לימים טובים, לששון ולשמחה".

הבן יצחק הספיד את אביו בבכי קורע לב: "אבא היה תלמיד חכם עצום. אנשים לא הכירו אותו. כמה סמלי שהוא נפטר בחול המועד שאסור להספיד כפי שאבא לא רצה שיידעו כמה גדול הוא, כמה מעשים טובים הוא עשה. רק בערב פסח הוא נתן משלו בשביל יהודי שהיה חסר לו מצות. אנחנו לא מאמינים שאנחנו מלווים אותך. תהיה עלינו מליץ יושר. חינכת אותנו להיות חזקים ומוצלחים ונעשה הכול כמו שחינכת אותנו".

האח דניאל הר כסף סיפר על אחיו: "היית עמוד השדרה של המשפחה וככה נזכור אותך לתמיד. מתגעגעים כבר ומתקשים להיפרד. כמה אנשים הצלת בחייך, אין ספור. יהודים נבחנים במקומות הקשים לכן נתמודד וניקח את זה לעילוי נשמתך. אני יודע שזה מה שהיית רוצה".

הרב מתתיהו הלברשטט, מארגון 'אחריות' ספד: "שמירת ההלכה זה רצונך. אחרי החג נספיד אותך כראוי. רק נגיד את מה שאמרת היום בבוקר בשם הבית ישראל מגור ודברים אלו יהיו לעילוי נשמתך. ביום ההוא, בשעה שמצה ומרור מונחים לפניך, החיוב לשמוח ולהודות גם כשהמצב הוא מצב של מצה ומריבה ושל מרור. אנחנו עומדים דום, כמו הבן שאינו יודע לשאול, אין ערעור על הקב"ה. מבקשים כולנו ממך מחילה. נוח בשלום על משכבך ותצעק לפני ריבונו של עולם לבקש ישועה עבור כל אלו שפנו אליך, ועבור האלמנה שעמדה לימינך לאורך כל השנים, שהיא תראה נחת יהודי מכל הילדים. שנזכה לשמוח איתך בתחיית המתים בקרוב".

לאחר דברי הפרידה אמרו היתומים בני המנוח קדיש, ומסע ההלוויה המשיך רגלית עד לבית הכנסת הגדול ברחוב רבי עקיבא בעיר, כשכל הקהל הרב מלווה את המיטה. לאחר מכן המשיך מסע הלוייה לבית העלמין ירקון שם נשא עליו דברים אביו, ולאחריהם נטמן הר"ר חיים למנוחת עולמים.

אושי שלומוביץ, יו"ר הצלה: "זה פשוט לא נתפס. חיים היה קודם כל חבר יקר מאוד. אני מכיר אותו מהרגע הראשון לפני עשרות שנים בו נפגשו דרכנו בארגון הצלה. מאז הספיק חיים להציל את חייהם של עשרות אנשים ולקיים עולמות רבים. רק ביום שישי לפני שבוע וחצי, רגע לפני כניסת השבת, הוא ביצע החייאה מוצלחת והציל חיים ממש של אזרח צעיר בן שלושים. תמיד היה מהראשונים שהגיע לאירועים ובמקצועיות נדירה טיפל במסירות בחולים ובפצועים.

מסירותו הרבה באה לידי ביטוי בצביון ההלכתי של ארגון הצלה, הוא דאג שהצלת החיים תהיה על פי גדרי ההלכה והשבת. הוא היה תלמידו ומקורבו של מורינו רב הארגון, הגרש"א שטרן יבלחט"א. בין השאר הוא העניק מדי שבת את משרדו האישי לצורך לינת 'גוי השבת' של הצלה. חיים היווה סמל בארגון לנתינה אין סופית, תמיד בחיוך ובשמחת החיים האופיינית והמיוחדת שלו. מאחורי הקלעים חיים פעל בעוד נושאים רבים שאנשים לא יודעים. הוא יחסר לנו מאוד, כולנו איבדנו חבר ואח. אנחנו מתפללים ומחזקים את ידי משפחתו היקרה ברגעים קשים אלו".

"המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".

ת.נ.צ.ב.ה.

הלוויתו של ר' חיים הר-כסף צילום: דוברות ארגון הצלה
 
הלוויתו של ר' חיים הר-כסף צילום: דוברות ארגון הצלה

הלוויתו של ר' חיים הר-כסף צילום: דוברות ארגון הצלה

הלוויתו של ר' חיים הר-כסף צילום: דוברות ארגון הצלה
 
הלוויתו של ר' חיים הר-כסף צילום: דוברות ארגון הצלה

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום