בארגוני החסד מבכים את מותו של המתנדב: "כל כולו הצלת חיים"

חבריו ומכריו של ר' חיים הר כסף, סירבו לקבל את הבשורה הקשה על מותו הטראגי בתאונה | "הוא היה בן אדם שכל החיים שלו היו הצלת חיים ומעשי חסד", מספר חברו לארגון | ב'איחוד הצלה' חשפו בפני המתנדבים על פעילותו למען הסדרת הפעילות בשבתות וחגים בין הארגונים בעיר

אבי גדלוביץ' | חרדים 30.3.2021 | 21:21

זירת התאונה, ר' חיים ז"ל צילום: דוברות מד"א

מותו הטראגי בדמי ימיו של ר' חיים הר כסף ז"ל בתאונה הקשה שאירעה בכביש 6, הכה בתדהמה את אלפי חבר ומכריו, ביניהם מאות מתנדבי ארגוני החסד והחירום בהם נהג להתנדב במשך שנים ארוכות. חבריו, מספרים הערב (שלישי ב' דחול המועד פסח) ל'כל רגע' על אדם בעל לב רחב, שכל כולו למען הזולת, כאשר במקרים רבים נהג לשים את מעשי החסד קודם לחייו האישיים.

בארגון 'הצלה', שהר כסף היה אחד מוותיקיו, שיגרו הודעה למתנדבים בה הודיעו בתדהמה על מותו. "עלה המוות בחלונינו, נהפך לאבל מחולינו", נכתב בהודעה. "בצער רב, באבל כבד, ובזעזוע הנפש, התקבלה הידיעה המרה על הסתלקותו בחטף של ידידנו וחברינו היקר בלב ובנפש, ר' חיים זאב בן יבלחט"א ר' אברהם הר כסף זצ"ל, אשר מזה עשרות בשנים היה עסוק בהצלת חיים ובגמילות חסדים בגופו, בנפשו ובממונו, ואשר דאג לכבודה של השבת בכל מאודו".

חברו לארגון 'הצלה', דודי אדלהייט, מתאר ל'כל רגע' על מעשי החסד הרבים, שאת חלקם נהג לעשות בצנעה. "חיים היה בן אדם שכל החיים שלו היו הצלת חיים ומעשי חסד", הוא אומר. "אנחנו גרים יחד בשכונה במערב העיר. הוא כל שבת לקח על עצמו את תורנות השבת, בעיקר בזמני התפילות בהם מתנדבים רבים התקשו לקחת על עצמם את המשימה". לדבריו, "אחד הדברים שכאבו לו, היה הנושא השבת. היה חשוב לו להסדיר את נושא השבת בין הארגונים בעיר, זה כאב לו".

בשיחה עם 'כל רגע', מספר אדלהייט על מקרה, בו ניצלו חייו של אדם צעיר בזכות פעילותו של ר' חיים. "לפני שבועיים בליל שבת", הוא מספר, "הוא הציל את חייו של אדם בן 33 שהתמוטט". נסעתי יחד איתו, וחיים לא הרפה עד שעד שהצליחו להשיב את הדופק לאתו צעיר. יש לו זכויות רבות. במוצאי שבת נסענו לבקר אותו בבית החולים. ראו על חיים את החיוך".

"מדובר באדם משכמו ומעלה" אומר שימי זילברשלג, מתנדב בארגון 'השומרים' בבני ברק. "הוא היה יוצא לאירועי חירום בשעות לא שעות, ביום ובלילה. כשטיפל במקרה מסויים, בעיקר בנושאים בהם נדרשה רגישות רבה, הוא לקח את זה ברצינות ולא נתן מנוס עד שהעבריין נתפס". לדבריו, "גם נושא חיפוש אחרי נעדרים היה קרוב לליבו. היה חשוב לו לוודא שכל אדם באשר הוא, ישוב לביתו".

"משפחת מתנדבי 'השומרים', כואבים ומבכים את הטרגדיה הנוראה עם לכתו בטרם עת של הר"ר חיים הר כסף ז"ל מבכירי הארגון, מתנדב בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גדיו, איש אשכולות, אשר עשה רבות במסגרת הארגון למען בטחונם של תושבי העיר בני ברק", נכתב בהודעת הארגון, "ההנהלה, רבני הארגון והמתנדבים שולחים בזאת כוס תנחומים לרעייתו שתחי' ולבני המשפחה, ומאחלים רפואה שלימה לילדיו היקרים".

בסניף בני ברק של ארגון 'איחוד הצלה', חשפו הערב בפני המתנדבים כי הר כסף פעל מאחורי הקלעים להשכין שלום בין הארגונים בעיר. "לאחר שכבה הנר", נכתב בהודעה ששוגרה למתנדבי הארגון, "אנו יכולים לספר לכם בלב קרוע ועיניים דומעות שבעודנו מדברים, כותבים ודנים בכל שבוע על פעילות שני הארגונים בעיר בני ברק, מאחורי הקלעים היה אדם יקר שלא נח לרגע, היה יושב עמנו, מדבר ודן, הולך ושב, כאשר מטרתו היא מטרה אחת, לאחד את פעילות שני הארגונים לפעילות משותפת, אוהבים זה את זה ומכבדים ביחד את השבת ומצילים חיים יחדיו".

"נגד כל הסיכויים הוא הסכים להילחם ואף לשלם מחיר יקר ורק בכדי להביא לחתימת הסכם בין שני הצדדים. היינו יושבים יחד במשרדו בשיתוף אנשים טובים נוספים והוא היה חוזר על בקשתו: 'לא אכפת לי מאיזה ארגון אתה ואיזה אפוד תלבש, העיקר בא נציל חיים יחד ונכבד את השבת היקרה'".

מסע הלוויה ייצא בשעה 22:45 מבית הכנסת 'מתיבתא' ברחוב הרב קוק 2 בבני ברק.

יהי זכרו ברוך.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום