הלם: מתנדב הצלה הרב חיים הר כסף ז"ל נהרג בתאונה

הלם ותדהמה בקרב מאות מחבריו ומכריו של איש החסד הרב חיים הר כסף ז"ל מתנדב 'הצלה' בבני ברק ומזכיר ארגון 'אחריות' שנהרג היום בתאונה קשה ומחרידה בכביש 6 בעיצומו של חול המועד פסח. הותיר אחריו את רעייתו שתחי' ומשפחתו. בתו נעמה בת רויטל שרה מאושפזת בבית החולים וזקוקה לרחמי שמים

משה ויסברג | חרדים 30.3.2021 | 18:33

חיים הר כסף ז"ל צילום: צילום מסך

אסון קשה ונורא בעיצומו של חול המועד פסח: מתנדב ההצלה ואיש החסד הרב חיים זאב הר כסף ז"ל  בן 43 מבני ברק נהרג בתאונה קשה בכביש 6 כשבתו פצועה במצב קשה.

מדובר בתאונה קשה בכביש 6 סמוך למחלף עין תות לכיוון צפון שם נהרג ר' חיים ז"ל לאחר שפונה לבית החולים רמב"ם נקבע מותו למגינת לב מאות מחבריו הרבים ובני המשפחה שקיבלו את הבשורה הקשה. 

הרב חיים זאב הר כסף ז"ל נולד בכ"ה תמוז תשל"ז לאביו שיבלחט"א הרב אברהם הר כסף, ואמו מרת עפרה יעל שתחי' גרפולוגית ידועה ומפורסמת. 

היה מחברי ומתנדבי ארגון 'הצלה' בבני ברק איש יקר ובעל חסד אדיר מתנדב מסור שרץ לכל מקרה של הצלת לחיים או כל מקרה חסד. 

הרב חיים הר כסף ז''ל מספר על ההתנדבות בהצלה

 

היה מקורב וקשור מאוד בלב ונפש לגאב"ד 'שערי הוראה' הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן מגדולי פוסקי דורנו, הוא שימש כגבאי מסור וכנהג במשך שנים רבות ולא עשה צעד בלי להיוועץ ברב שטרן. כמו כן קבע את מקום תפילתו בבית מדרשו של הגרש"א - 'מתיבתא' ברחוב הרב קוק בעיר. 

בעבר התגורר בשכונת ברכפלד במודיעין עילית ולאחר מכן בבני ברק, בשנים האחרונות שימש ר' חיים הר כסף, כמזכיר עמותת 'אחריות' העוסק בהכוון וייעוץ כלכלי.

מכריו מספרים על אדם שכל כולו נתינה ועזרה לציבור אין סוף, הוא היה בעל לב רחב וחנון, מעולם לא סירב לשום דבר של חסד, הכל מתוך מאור פנים מיוחד. 

"במשך שבתות שלמות הוא היה משמש כתורן ומתנדב ב'הצלה' ומציל חיים כפשוטו ממש, הוא לא חס על זמנו אף פעם, היה מסור גם למשפחתו וגם לחסד במסירות נפש של ממש" אומר אחד מחבריו ל'כל רגע'. 

על שולחנו בביתו בבני ברק התארחו תדיר בחורי ישיבות והוא בלב רחב ובנפש חפצה היה מארחם, בעיקר היו מתארחים בביתו בחורים מהישיבות הטובות בבני ברק, ואחר כך שהיו מתחתנים אף היה עורך עבורם שבע ברכות. 

הותיר אחריו את רעייתו מרת רויטל שרה הר כסף שתחי' מאפרת ידועה בציבור החרדי ושישה ילדים, בינהם את בתו נעמה בת רויטל שרה שנמצאת במצב קשה בבית החולים וזקוקה לרחמי שמים מרובים.  

על מסע הלוויה נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום