דרישה מהיועמ"ש: פתח בחקירת הנחת החמץ בבתי הכנסת

ארגון בצלמו פונה ליועמ"ש מנדלבליט בדרישה שיפתח בחקירה נגד משליכי החמץ בפתח בתי הכנסת בבני ברק וברמת גן בחג הראשון | שי גליק מנכ"ל בצלמו: "נילחם שהפושעים הללו שביצעו פשעי שנאה ינמקו בכלא"

יחיאל גלאי | חדשות בארץ 30.3.2021 | 15:09

אביחי מנדלבליט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בארגון בצלמו זועמים על השקט הרועם לאחר מה שהם מגדרים כ"פשע שנאה" בחג הראשון של פסח כאשר אלמונים השליכו חמץ בפתח בתי כנסת בבני ברק וברמת גן. 

במכתב ששיגר שי גליק מנכ"ל בצלמו ליועמ"ש ולמפכ"ל המשטרה נכתב: "על פי דיווח בתקשורת אלמונים פיזרו חמץ בפתח בתי כנסת ברמת גן ובשיכון ג' בבני ברק, בעיצומו של ליל חג הפסח. על פניו, מדובר בפשע שנאה ומקרה חמור של פגיעה ברגשות דת והוגשה תלונה למשטרה".

"יחד עם זאת", כותבים ליועמ"ש, "אופי המעשה דומה לפשעי שנאה שראינו לצערנו בישראל בעבר כגון השלכת ראש חזיר למסגד, מעשה שבגינו הורשעו מבצעי המעשה ונדונו למאסר בפועל".

"ולכן", כותב גליק, "אבקש שתורה לחקור בדחיפות את המקרה בחשד לעבירת שנאה כלפי קבוצה דתית כהגדרתה בחוק:

"העובר עבירה מתוך מניע של גזענות או של עוינות כלפי ציבור מחמת דת, קבוצה דתית, מוצא עדתי, או היותם עובדים זרים, דינו – כפל העונש הקבוע לאותה עבירה או מאסר עשר שנים, הכל לפי העונש הקל יותר. (חוק העונשין, סעיף 144ו', עבירות שנאה (נסיבה מחמירה, תיקון: תשס"ה)".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "כשמדובר בריסוס גרפיטי על מסגד כל המדינה מזדעזעת. השב"כ פותח חפ"ק במקום, נשיא המדינה מגיע לביקור אבל פשע שנאה כלפי יהודים זה כבר לא מעניין. אנחנו נילחם שהפושעים הללו שביצעו פשעי שנאה ינמקו בכלא".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום