הבכירה לשעבר ב'ישראל ביתנו' הורשעה: "ניצלה את כוחה השלטוני"

סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, הורשעה היום בבית המשפט בשורה  של עבירות, ביניהן שוחד, בפרשת 'ישראל ביתנו' | "קירשנבאום ניצלה את כוחה השלטוני כממונה על חלוקת הכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו", קבע השופט

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 25.3.2021 | 11:40

בית משפט, אילוסטרציה צילום: pexels

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (חמישי) את פאינה קירשנבאום - לשעבר בכירה במפלגת 'ישראל ביתנו' וסגנית שר הפנים מטעמה - בעבירות של שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס נוספות. מדובר בפרשת שחיתות נרחבת שבה נחשדו ונחקרו גורמים שונים במפלגה.

בפסק הדין שהרשיע את קירשנבאום, נכתב כי היא "לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם משמונה גורמים שאינם קשורים זה לזה". השופט ירון לוי ציין כי "בשיטה זו נטלה הנאשמת נתח מכספי הציבור בסך מצטבר של כשני מיליון שקלים. כספי השוחד שימשו אותה, את בני משפחתה, את המפלגה, מקורביה וגורמים שחפצה בטובתם".

עוד קודם לכן אמר השופט, כי קירשנבאום "ניצלה את כוחה השלטוני כממונה על חלוקת הכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו". בית המשפט הרשיע בפרשה את גם מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר רמי כהן.

לפי כתב האישום שהוגש נגד קירשנבאום ובכירים נוספים במפלגה, החל משנת 2006 ועד לפתיחת החקירה המשטרתית הגלויה בדצמבר 2014, "פעלה ח"כ קירשנבאום באופן שיטתי ומתוכנן, לעיתים מתוחכם, לשם ביצוע שורה של עבירות. כך, במקרים רבים, ניצלה קירשנבאום את תפקידיה כעובדת ציבור ואת מעמדה, ובמיוחד את שליטתה על תקציבי מדינה (הכספים הקואליציוניים), כדי לדרוש שוחד ולקחת שוחד ממוסדות ציבוריים, מעמותות ומגורמים פרטיים. זאת, בדמות טובות הנאה פסולות עבורה או עבור בני משפחתה, עבור מפלגת ישראל ביתנו ועבור מקורבים, אליה או למפלגה.

"לעיתים קרובות קירשנבאום אף ביקשה, דרבנה או דרשה מעובדי ציבור אחרים, מראשי גופים ציבוריים, ממנהלי עמותות ומאנשים פרטיים לפעול עמה יחד לשם הגשמת מטרותיה הפסולות ולשם הסתרתן", נכתב בכתב האישום

על פי האישום, בחלק מהמקרים היא אכן קיבלה את השוחד שדרשה, במישרין לידה או לידי מקורבים לה, בדמות כספים או מוצרים או טובות הנאה אחרות. במקרים אחרים שיטת השוחד היתה מורכבת יותר: במשך השנים פנו אל קירשנבאום גופים שונים אשר ביקשו ממנה לפעול לתקצובם, ובכלל זאת המועצה האזורית שומרון, המועצה האזורית מגילות, עמותת עזרא, עמותת איילים וגורמים פרטיים אשר קידמו פעילות ציבורית. קירשנבאום הבהירה לאותם גורמים שהיא מוכנה לתקצבם, אך בעד זאת דרשו קירשנבאום וגודובסקי, בהזדמנויות שונות, שוחד בדמות נתח משמעותי מהתקציבים שהתקבלו או שיתקבלו.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום