הסוקר הבכיר יעמוד לדין? הוגשה תלונה

עורך הדין שחר בן מאיר דורש מהיועמ"ש כי תיפתח חקירה נגד קמיל פוקס וחברת החדשות של ערוץ 13 | באם תלונתו לא תתקבל, התלונה תופנה אל בג"ץ

אהרן מילר | חדשות בארץ 24.3.2021 | 20:41

פרופ' קמיל פוקס צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

כשעתיים לפני סגירת הקלפיות, שעת שיא של מערכת הבחירות לכנסת ה-24, התבטא סוקר 'חדשות 13' הוותיק קמיל פוקס ואמר: "בכל שנותיי לא ראיתי תוצאות כל כך דרמטיות כמו בסקר הזה. דרמטיות ומכריעות". אמירה שעל פי הפרסום ב'גלובס' הובילה להגשת תלונה נגדו.

מוקדם יותר היום (רביעי) קיבל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, תלונה נגד הסוקר קמיל פוקס, על ידי עורך הדין שחר בן מאיר. בתלונה דורש בן מאיר כי תיפתח חקירה נגד קמיל פוקס וחברת החדשות של ערוץ 13. עוד דווח כי עורך הדין מאיים כי באם תלונתו לא תתקבל, התלונה תופנה אל בג"ץ.

בכתב התלונה שפורסם כאמור ב'גלובס' נכתב: "דבריו של מר קמיל פוקס, כי מדובר בתוצאות גם דרמטיות וגם מכריעות, התגלו בתוך שעתיים כשקר גס ובוטה. בסיום יום הבחירות, נתברר לפי הסקר של מר קמיל פוקס עצמו (בדומה לסקרים אחרים) כי התוצאות הן גם לא דרמטיות וגם לא מכריעות, אלא הן שוב (בדומה לבחירות קודמות וקודמות) תוצאות שלפיהן לצד אחד של המפה הפוליטית היו (לפי הסקר) בין 60 ל-62 מנדטים, ולצד השני בין 58 ל-60 מנדטים".

"ישאל השואל, מדוע ראה לנכון מר קמיל פוקס לפרסם דבר שקר כה בוטה, אשר בתוך שעתיים יתברר כשקר גמור, ומדוע ראתה חברת החדשות לשדר שקר כאמור, ושניהם ביחד לעבור על החוק האוסר על פרסום סקרים, באותו מועד. ובכן התשובה לכך היא פשוטה. follow the money או בעברית 'בצע כסף'" הוסיף עורך הדין לתקוף.

"בשעה בה נעברה העבירה של פרסום סקר, ובשעה בה שודר המידע השקרי על תוצאות המדגם, רצתה חברת החדשות, ורצה מר קמיל פוקס מטעמה, 'למשוך' את הצופים על מנת שהם יצפו בשידור תוצאות המדגם לאחר השעה 22:00 דווקא בתחנת השידור שלהם ולא של המתחרים. ולכן מודיעים הם לכלל הצופים (וגם למצביעים שטרם הצביעו) בשעה שמונה בערב, על תוצאות מכריעות של הבחירות, ובשעה 22:00 כאשר הושגה (אולי) המטרה הכספית של משיכת הצופים, נמסרת להם אז האמת לאמיתה, לא הכרעה ולא דרמה, אלא התיקו הרגיל והשגרתי".

"מעשים אלו של מר קמיל פוקס ושל חברת החדשות הם חמורים ביותר. לא מדובר רק בפרסום סקר סתמי, מתוך טעות בתום לב, מדובר על פרסום תוצאות של סקר במועד בו אסור לעשות כן, תוך שקר גס וברור ביחס לתוצאות הסקר, והכל מתוך מטרה אחת של בצע כסף". טען עורך הדין והוסיף: "קשה להעריך את ההשפעה שהייתה ושיכולה הייתה להיות לשידור זה על התנהלות הבוחרים, אך ברור כי הדבר בעל יכולת השפעה רבה, ובכך יש משום עיוות זכות הבוחר להצביע באופן חופשי".

"נוכח הנסיבות החמורות של ביצוע העבירה של פרסום תוצאות סקר שקריות למטרת בצע כסף, כפי שציינתי לעיל, הינך מתבקש בזאת להורות על פתיחה בחקירה כנגד חברת החדשות של רשת וכנגד מר קמיל פוקס בחשד לעבירה על הוראות סעיף 16ה (ח) לחוק דרכי תעמולה" סיים עורך הדין את תלונתו.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום