האמריקאים מבקשים לחזור לשיחות עם הפלסטינים

ממשלו של ג'ו ביידן מעוניין לחזור לשיחות עם הפלסטינים. במסמך שפורסם בעיתון באמירויות, מוצעת תרומה של 15 מיליון דולרים לפלסטינים, מוצע לארצות הברית לתמוך בפומבי בפתרון שתי המדינות על בסיס קווי 67 תוך חילופי שטחים מוסכמים והסכמים שנוגעים לביטחון ולסוגיית הפליטים | המתנגד ליו"ר הרשות מאשים: אבו מאזן לקח לעצמו 28 מיליון דולר

יענקי פרבר | מדיני 17.3.2021 | 22:48

הנשיא ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

העיתון the national שיוצא לאור באיחוד האמירויות פרסם פרטים ממסמך שעוסק במדיניות ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לגבי הפלסטינים, ולפיו האמריקנים רוצים "לאתחל" את יחסיהם עם הפלסטינים ולחזור בכמה מצעדי ממשל טראמפ בנושא.

על פי הדיווח, במסמך נכתב כי האדי עמר, האחראי על הנושא הישראלי-הפלסטיני בממשל ביידן, שוחח עם גורמי מפתח במשרד החוץ הישראלי ומשרד הביטחון הישראלי ואלו בירכו על חידוש היחסים בין הפלסטינים לאמריקנים.

עוד נכתב כי ארצות הברית פועלת כדי לקדם סיוע לפלסטינים בשיתוף סוכנות אונר"א בעניין הקורונה שיצא לפועל בסוף מרץ או תחילת אפריל, וראשיתו תהיה תרומה של 15 מיליון דולרים לפלסטינים. כך דווח בערוץ הטלגרם של כאן 11.

במסמך מוצע לארצות הברית לתמוך בפומבי בפתרון שתי המדינות על בסיס קווי 67 תוך חילופי שטחים מוסכמים והסכמים שנוגעים לביטחון ולסוגיית הפליטים. עוד מועלת האפשרות לבטל חלק מצעדי טראמפ ש"העמידו מכשולים לפתרון שתי המדינות" תוך רמיזה להחלטת הממשל הקודם לאפשר סימון מוצרים מההתנחלויות כ"תוצרת ישראל".

עוד מוצע לערוך שיחות כדי להביא להפסקת תשלומים מטעם הפלסטינים למי שביצע פעולות טרור. כותרת המסמך היא "האתחול של ארה"ב והפלסטינים והדרך קדימה" ועל פי הדיווח הוא הוגש למזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בראשית החודש ונכתב על ידי האדי עמר וצוותו.

בתוך כך, מוחמד דחלאן, אויבו של יו"ר הרשות אבו מאזן, שמצוי בגלות בעשור האחרון, אומר בראיון לערוץ "אל-ערבייה", כי אנשים מטעמו יתמודדו ברשימה בבחירות לפרלמנט בשטחים שייערכו בחודש מאי. יש לציין כי מוחמד דחלאן מנוע בעצמו מלהתמודד בבחירות לפרלמנט בשל פסק דין פלסטיני שתלוי נגדו. כך דיווח גל ברגר בכאן 11.

דחלאן, שנמלט מהשטחים בשל הסכסוך עם אבו מאזן ושוהה באיחוד האמירויות, תקף קשות את ראש הרשות הפלסטינית והדגיש כי בכל שנות שלטונו לא השיג כלום. "אבו מאזן רוצה להרחיק מפת"ח כל מי שאינו מסכים איתו. הוא רוצה לבחור את המועמדים וגם את מי שנבחר".

עוד אמר דחלאן כי אבו מאזן קיבל לידיו 28 מיליון דולר מאיחוד האמירויות שאותם שמר לעצמו. הוא אף השווה את מצבו לזה של אחיינו של ערפאת, נאסר אל-קדווה, שהודח מארגון הפתח לאחרונה על רקע כוונתו לרוץ לבחירות ברשימה נפרדת. בראיון לערוץ אל-ערביה סירב דחלאן לענות אם יתמודד בעצמו לנשיאות הרשות הפלסטינית.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום