לקראת פסח: התנפלות על סדרת המקררים המונעים חילול שבת

אפשר להיפרד לשלום מההתקנים במקרר למניעת חילול שבת • ענקית הטכנולוגיה הייסנס, פיתחה במיוחד עבור ציבור שומר המצוות, סדרת מקררים בעלי מנגנון מובנה המבטיחים מניעה מוחלטת מחילול שבת, בלי לפגוע באיכות הקירור • היענות עצומה נרשמה במגזר החרדי, שמתחדש בהמוניו במקררים המשוכללים לקראת חג הפסח

יוסף אור כתבה מקודמת | כלכלי 16.3.2021 | 10:00

סדרת מקררי הייסנס צילום: יח"צ

בשורה משמחת עבור ציבור שומרי ההלכה: מהיום אין צורך בהתקנים מיוחדים למניעת חילול שבת בשימוש במקרר. חברת הטכנולוגיה העולמית Hisense משיקה סדרת מקררים חדשנית המונעים פרוצדורות וחששות מיותרים לחילול שבת, אפילו לגרמא של גרמא.

עולם הטכנולוגיה פוגש לא פעם במגבלות ובעיות הלכתיות, האוסרות שימוש במוצרים מסוימים, במיוחד בכל הנוגע לשימוש ביום השבת. 

אחת הסוגיות הסבוכות בנושא זה, היא פתיחת המקרר בשבת. הבעיה ההלכתית היא לא רק בתאורה המופעלת בכל פתיחה, אלא גם בשל המערכת שאחראית לויסות הקירור ומשנה את טמפרטורת הקירור בהתאם לחום החודר מבחוץ, בעת פתיחת הדלת.

כדי למנוע את גרמת חילול השבת, משתמשים רבים בהתקן מיוחד ה"מתלבש" על מערכת הקירור ומפעיל אותה על פי מד זמן מסוים, מה שמייצר שינויים בגלי הקור על פי זמן המוגדר מראש במערכת ללא תלות בפעולה אנושית. בצורה הזאת אין פעולה חשמלית שנוצרת בידי אדם וכך נמנע חשש חילול שבת.

אולם הבעיה המרכזית במנגנון כזה, היא כביכול ה"עיוורון" בו לוקה. 

הוא אינו מבחין בגודלה של המשפחה ובכמות הפעמים המדויקת בהן פותחים את המקרר. כך נוצר מצב בו הוא מקרר יותר מכדי הצורך, או לחילופין פחות משצריך.


מקרר מתוך הסדרה של הייסנס • קרדיט: יח"צ

במשבצת הזאת נכנסים המקררים המיוחדים מבית הייסנס.

ענקית הטכנולוגיה פיתחה פתרון ייחודי, בו מנגנון השבת פועל על פי הצורך הייחודי של כל משפחה ומשפחה. המנגנון החכם עוקב אחר מספר הפעמים הממוצע בהן פותחת המשפחה את המקרר בכל יום ובכל שעה במשך השבוע וכך בשבת "לומד" המנגנון לכוון בצורה אוטומטית את רמת הקירור, בטווח המדויק ביותר. המנגנון מופעל בלחיצת כפתור פשוטה ולא דורש התקנה כלשהי.

סדרת המקררים זכתה לחותמת הכשרות המהודרת של מכון מדעי טכנולוגיה להלכה, מייסודו של ר' לוי יצחק הלפרין זצ"ל והיא משנה את כל מה שידענו עד היום על פתרונות הלכתיים לשבת.

בנוסף לפתרון ההלכתי המשוכלל, המקררים החדישים מתאפיינים בעוד מספר שדרוגים חשובים. ראשית כל: עיצוב שובה לב. למקררים קווי עיצוב יוקרתיים ומודרניים שיפארו את המטבח היהודי של כל משפחה והם מגיעים במגוון צבעים יפהפהים כך שניתן להתאים אותם לאופי העיצוב של כל מטבח.

יתירה מזאת, סדרת המקררים מציעה מבחר גדול של קטוגריות וכן שלל גדלים, שיכולים להתאים בין לזוג צעיר ובין למשפחה ברוכת ילדים.

כמו כן, למקררים מפרט טכני עשיר, עם מיטב השכלולים שיש לעולם המקררים להציע.

המקררים של הייסנס מגיעים עם עשר שנות אחריות (3 על המקרר עצמו ועוד 7 על המדחס). 

p>ניתן למלא את הטופס הבא ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום