הכירו: הדיין החדש של ויז'ניץ הוכתר לאחר הלוויה

פחות משעה לאחר מסע הלווית הדיין הוותיק של חסידות ויז'ניץ הוכתר בהוראת הרבי מויז'ניץ בנו לדיין בבד"ץ של החסידות בבני ברק. 'בחדרי חרדים' עם פרופיל לדמותו של הדיין החדש וההכתרה בבית האבלים בבני ברק

משה ויסברג | חרדים 16.3.2021 | 17:13

הדיין החדש הגאון רבי יצחק אייזיק טוביאס צילום: באדיבות המצלם

עם תום מסע הלוויית הגה"צ רבי טוביה אריה (לייב) טוביאס זצ"ל חבר בד"ץ ויז'ניץ וזקן הדיינים בחסידות הוכתר בנו לדיין במקומו. 

לאחר מסע הלוויה לבית האבלים ראב"ד הבד"ץ הגאון רבי משה שאול קליין  וחבר הבד"ץ הגאון רבי שרגא פייבל ויינברגר רב ביהמ"ד 'ישועות משה' באלעד, והודיע כי הוא בא בשליחות האדמו"ר, שביקש הבוקר מרבני בד"ץ ויז'ניץ להתוועד יחד, ולמסור את בקשתו שבנו של הגאון המנוח זצ"ל, הגאון רבי יצחק אייזיק טוביאס ר"מ בישיבת ויז'ניץ במודיעין עילית וחבר בד"ץ 'הישר והטוב', ימלא את מקום אביו כחבר בד"ץ ויז'ניץ.

הנוכחים איחלו בבכיות ובהתרגשות עצומה ברכת 'מזל טוב', בתקווה כי יאריך ימים בכהונתו הרמה לדון ולהורות הוראה לעם ד' עביגוא"צ.  

הדיין החדש בבית ויז'ניץ הגאון רבי יצחק אייזיק טוביאס, משמש כר"מ בשיעור ג' בישיבת "ישועות משה" ויז'ניץ מודיעין עילית, כבר למעלה מ- 15 שנה, הרב טוביאס נודע כפה מפיק מרגליות בשיעוריו הנפלאים, נואם בחסד עליון. כן מוסר שיעורים בהנהגת הבית לחתנים בישיבה.

כמו"כ נודע כדרשן באירועים של חסידי ויז'ניץ בארץ, הרבה דיני תורה בחסידות עוברים דרכו. בשבתות מוסר שיעורים בשבתות בבית המדרש ויז'ניץ ברמות, ובבית מדרשו של חמיו הגאון רבי מנדל פוקס רב קרית "שומרי החומות" בירושלים.

במשך השבוע, מכהן כדיין בבתי הדין של "הישר והטוב" בירושלים ובבית שמש. כמו כן מסר כבר כמה פעמים שיעורים בהתוועדויות של חסידי חב"ד בהילולא של בעל התניא.

"המעלה של הדיין החדש שהוא בעל טוב לב מאוד" אומר אחד החסידים ל'כל רגע'', "הוא סוחף וכריזמטי מאוד, אוהב לסדר דיני תורה בהצנע לכת, רב שזמין כל הזמן לכל בעיה, נכנס לעובי הקורה ולפרטי פרטים, לא פעם ולא פעמיים בחורים שמתגוררים ברמות, באים אליו לשוחח עמו על בעיות ושאלות בסוגיות הלכתיות".

עוד אומרים בויז'ניץ כי הוא הדיין הנכון במקום הכי נכון שיכול להיות, הוא ישרה אווירה טובה ורגוע לכל שואל, הוא מחותן עם רבני ונכבדי החסידות עם הדיין הגאון רבי מרדכי שטרן והגאון רבי חיים מאיר וייס רב חסידי ויז'ניץ והגאון רבי שאול לייב מאירוביץ והנגיד רבי חיים בעק.  

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום