"יענקל'ה המחותן" נפטר ערירי; יובא לקבורה בישראל

בגיל 74 הלך לעולמו אחת הדמויות המוכרות בבורו פארק, ר' יענקל פירסט ז"ל שכונה בפי כל "יענקל מחותן". הוא לא נישא ולא הותיר אחריו זרע בר קיימא | ארונו יובא ארצה וייטמן בהר המנוחות

יענקי פרבר | ברוך דיין האמת 15.3.2021 | 07:23

יענקל פירסט ז"ל צילום: Boro park 24

בבורו פארק הלך לעולמו אתמול (ראשון) אחר הצהריים, ר' יענקל פירסט ז"ל בגיל 74, נשמה שבורה ומיוסרת שנדדה במשך עשרות שנים דרך בתי הכנסת ואולמות האירועים של בורו פארק. הלוויתו התקיימה אתמול בשעה 17:00 בבית ההלוויות 'שומרי הדת' בבורו פארק.

ר' ישראל יעקב פירסט ז"ל נודע בכינויו "יענקל המעכיטען", בגלל קריאותיו התכופות באולמות החתונו"אי-בין-דה-מעכיטען!" (אני המחותן) כאשר קיבץ נדבות בחתונות. הוא היה דמות מוכרת ברחבי השכונה במשך שנים רבות עד שחלה לפני מספר שנים. היה לו זיכרון פנומנלי והיה מברך אנשים בשמות, למרות שהוא ראה מאות, או אולי אלפי פרצופים מדי בוקר. כך דווח באתר Boro park 24.

הוא יליד מחנה עקורים בגרמניה בשנת 1946, אמו של יענקל הייתה סוניה לאה. המשפחה עברה לניו יורק והתגוררה בשדרות פוסטר, בקצה בורו פארק. בהגיעו לגיל מצוות נכנס יענקל ללמוד בישיבת באר שמואל. הוא המשיך להיות בקשר עם ישיבתו במשך כל חייו, והתפלל שם, כמו גם במניין של ישיבת לייקווד.

יענקל מעולם לא התחתן, אבל היתה לו קבוצה של חברים קרובים שדאגו לכל צרכיו. הוא אושפז באחרונה במרכז הרפואי רמב"ם ואתמול השיב את נשמתו ליוצרה.

ארונו יוטס ארצה והוא ייטמן בהר המנוחות בירושלים.

יהי זכרו ברוך.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום