בלשכת נתניהו מודים רשמית: הטיסה לאיחוד האמירויות - בוטלה

בלשכת ראש הממשלה מודים כי טיסתו של נתניהו לאמירויות שהייתה אמורה לצאת היום, הוטלה ומסבירים זו בקשיים מול ירדן שעושה שרירים ולא מאפשרת טיסה מעל שיטחה בעקבות ביטול הגעתו אמש של נסיך הכתר הירדני

ארי קלמן | מדיני 11.3.2021 | 13:43

מטוס ראש הממשלה צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90

לאחר יממה של דיווחים לא רשמיים, בלשכת ראש הממשלה מודים כעת (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור לטוס היום לאיחוד האמירויות אך נסיעתו בוטלה בשל קשיים מול ירדן.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו היה צפוי לבקר היום באיחוד האמירויות אך בשל קשיים בתיאום טיסתו במרחב האווירי של ירדן הביקור נדחה", נמסר מלשכת ראש הממשלה.

עוד נטען בעדכון כי "הקשיים הללו נבעו ככל הנראה מביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית עקב מחלוקת בנושא סידורי הביטחון והאבטחה במקום. בשעה האחרונה הודיעה ירדן כי היא מאפשרת את טיסת רה"מ בשמי ירדן אך מאחר שההודעה התקבלה באיחור - סוכם ע"י ראש הממשלה ויורש העצר של איחוד האמירויות השייח מוחמד בן זאיד שהם יתאמו מועד אחר לביקור ראש הממשלה".

במקום טיסתו לאמירויות, נתניהו צפוי להיפגש אחר הצהריים עם ראש ממשלת צ'כיה וראש ממשלת הונגריה "למפגש פסגה טרילטרלי בנושא קידום שיתופי פעולה בתחומי המחקר, פיתוח וייצור חיסונים", מסרו.

כזכור, נסיך הכתר הירדני, חוסיין בן עבדאללה אל האשמי, תכנן להגיע אמש (רביעי) לביקור ותפילה בהר הבית טרם יציאתו למכה שבערב הסעודית, ולצורך כך אף נערכו אמצעי אבטחה וכביש מספר 1 נסגר בין ירושלים למעלה אדומים, אך ברגע האחרון נסיך הכתר ביטל את הגעתו.

במערכת המדינית אישרו ל'ישראל היום' כי ביקור של נסיך הכתר הירדני היה מתוכנן וציינו כי אכן נערכו מבחינת אבטחה לארחו, ולצורך כך אף נסגר קטע בכביש 1.

תחילה אותם גורמים לא ידעו להסביר מדוע ביטל נסיך הכתר הירדני את הגעתו, אך הבהירו כי מאחורי הביקור לא עמד עניין מדיני כלשהו.

ב'כאן חדשות' פורסם כי ביקור הנסיך הירדני חוסיין בן עבדאללה היום בהר הבית בוטל ברגע האחרון, בגלל שלדברי גורמים בישראל הירדנים הפרו סידורי אבטחה שתואמו עם ישראל.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום