אבל כבד: גאב"ד קארלסבורג זצ"ל התמוטט בבית מדרשו ונפטר

אבל כבד בעולם התורה והחסידות בארה"ב עם הסתלקותו הפתאומית של הגאון הצדיק רבי יחזקאל ראטה זצ"ל גאב"ד קארלסבורג מגדולי פוסקי הדור בארה"ב שהשיב את נשמתו ליוצרה לאחר שהתמוטט בבית מדרשו בבורו פארק בברוקלין

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 7.3.2021 | 15:34

צילום: שלומי טריכטר

אבל כבד בעולם התורה והחסידות בארה"ב: משכונת בורו פארק בברקולין מגיעה הידיעה הקשה על הסתלקותו של הגאון המובהק רבי יחזקאל ראטה זצ"ל גאב"ד קארלסבורג מגדולי פוסקי הדור בארה"ב שהתמוטט בפתע פתאום בבית מדרשו בשכונת בורו פארק בברוקלין ונפטר לבית עולמו.

הגאון רבי יחזקאל ראטה זצ"ל היה מחלק את זמנו בין ארה"ב לארץ הקודש והיה מגיע למירון בפרט בימי השובבי"ם ול"ג בעומר לשהות ליד ציון הרשב"י במירון. 

הוא נודע כאחד מגדולי פוסקי הדור והיה מקובל על כל החוגים בארה"ב. 

לפני מספר שנים נפטרה עליו רעייתו הרבנית הצדקנית מרת חיה רעכיל ראטה ע"ה, והיא בת 77 בפטירתה. הרבנית ע"ה, בתו של הרה"צ רבי חיים מנדל כהן זצ"ל מחשובי ירושלים של מעלה שגידל דורות של צאצאים, והיה מגדולי וחשובי חסידי סאטמר, שהתגורר בשכונת קטמון הירושלמית.

הותיר אחריו את בניו משמשים כרבנים בקהילות, הרב משה משמש כרב הצעיר מקארלסבורג. הרב עמרם רב האמאראד. הרב ברוך דוד רב ואב"ד מראה יחזקאל. הרב עזריאל יהודה רב בג'רזי סיטי. הרב אברהם מרדכי רב טשערנא. הרב שלום רב אוסטריק. הרב יצחק אייזיק רב קהל חסידים. חתנה הרב משה פרידמן דיין קהילת סאטמר (מהר"א) בבורו פארק.

ארונו יגיע לארץ הקודש שם ייטמן בחלקה במירון ליד רעייתו הרבנית ע"ה. 

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום