חריג: 12 דיירי בית אבות נדבקו אחרי החיסון השני

מקרה חריג ומטריד. 12 קשישים המתגוררים בבית אבות בבאר שבע נמצאו חיוביים לקורונה אחרי שקיבלו את שתי מנות החיסון של חברת פייזר, אשר יעילותו מוערכת ב-95 אחוזים

קובי בורנשטיין | בריאות 4.3.2021 | 23:14

אילוסטרציה צילום: unsplash

אירוע חריג בבאר שבע: 12 דיירי בית האבות העירוני שחוסנו בשתי מנות חיסון לקורונה של חברת פייזר, נבדקו השבוע ונמצא כי הם נדבקו בקורונה - כך דווח בחדשות 12.

על פי הדיווח, ביום שני האחרון התגלה אחד מהעובדים הסיעודיים במוסד כחיובי לקורונה ובעקבות כך נבדקו 30 קשישים שעמם הוא בא במגע. כשהגיעו התוצאות התברר כי 12 מהם נדבקו, אך אינם סובלים מתסמינים כלל. בימים הקרובים יערכו בדיקות ריצוף על מנת לוודא שלא נדבקו במוטציה כלשהי.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "החיסון של פייזר מגן ב95% אחוז מפני המחלה. במסגרת תכנית מגן אבות ואימהות מבוצעת סקירה שבועית של עובדים כדי להגן מפני מחלה, התפרצות ומפני נשאות של הנגיף. לכן, אנחנו בתכנית יכולים לראות ולזהות מקרי נשאות אסימפטומטיים".

עוד הוסיפו במשרד הבריאות כי "תכנית מגן אבות ואמהות סיימה את כל חיסון בני הגיל השלישי ורמת התחלואה והתמותה במוסדות אלה ירדה באופן דרמטי, דבר הנראה גם בשיעור האשפוזים בבתי החולים. עדיין אנו נוקטים בזהירות רבה וממשיכים בתכנית הדגימות, להמשיך ולהגן על המוסדות מעבר להגנה שהחיסונים נתנו".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום