נקבע מותו של של החייל שנורה ע"י חברו

חייל שנורה ונפצע אנושות על ידי חברו בלילה שבין של שלישי לרביעי בבסיס צה"ל בבקעת הירדן הוא יונתן גרנות. המשטרה הצבאית החוקרת ממשיכה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 26.2.2021 | 10:45

היחידות באימונים צילום: דובר צה"ל

יונתן גרנות, תושב קיבוץ עינת, הוא החייל שנורה ונפצע אנושות על ידי חברו בלילה שבין של שלישי לרביעי בבסיס צה"ל בבקעת הירדן. כך הותר לפרסום. היום הוא נפטר מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

גרנות ז"ל, בן 22, לוחם בגדוד 'בזלת', פונה במהלך אותו לילה כשמצבו אנוש, לאחר שנפגע מקליע בראשו. הרפואים נלחמו על חייו במשך יומיים אך הבוקר נאלצו לקבוע את מותו.

כזכור, תחקיר ראשוני שבוצע בצה"ל, בעקבות פציעתו באורח אנוש של החייל בבסיס באזור בקעת הירדן, עלה כי הלוחם נפצע ככל הנראה כתוצאה מירי שביצע בנשקו חייל אחר בשטח הבסיס. יצוין כי התקרית התרחשה במהלך אימון והאירוע עדיין מתוחקר.

מצה"ל נמסר כי המשטרה הצבאית החוקרת ממשיכה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה", מסר דובר צה"ל.

על פי דיווח באתר ynet, בתחילה חשבו בצה"ל כי החייל נפצע מפגיעת אבן, אך לאחר שהגיע לבית החולים התגלה כי הוא נפגע מירי בראשו. האירוע התרחש במחנה האימונים תבץ, סמוך לכפרים הפלסטיניים טובאס ותייסיר בבקעת הירדן. בצה"ל לא שללו אף כיוון חקירה, אך כאמור, בהמשך התברר כי הוא נורה על ידי חברו.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום