ניצחון טקטי לגנץ: הוקפאה חלוקת החיסונים למדינות העולם

לאחר שבימים האחרונים הוא הביע שוב ושוב זעם על חלוקת החיסונים למדינות העולם, רושם הערב ראש הממשלה החלופי ניצחון טקטי על נתניהו. ובניגוד לרצונו של נתניהו הוקפאה חלוקת חיסונים נגד נגיף קורונה למדינות העולם

אהרן מילר | פוליטי 25.2.2021 | 21:04

יו"ר כחול לבן בני גנץ צילום: אלעד מלכה

מבצע חלוקת החיסונים לעולם, הוקפא הערב (חמישי-פורים) אחרי שהיועמ"ש מנדלבליט התריע בפני ראש המל"ל על עתירה צפויה לבג"ץ.

היועץ המשפטי לממשלה פרסם כי הוא בוחן את הטענה כי הועברו חיסונים למדינות זרות בחוסר סמכות, זאת בעקבות פניות ציבור שקיבל. בנוסף התקבלה הבוקר לראשונה פנייה מראש המועצה לביטחון לאומי, לקבלת חוות דעת בנושא. בפנייתו עדכן כי כבר ניתנה הנחיה להקפיא כל פעולה בנושא.

בתגובה, ראש המל"ל מאיר בן שבת ביקש לקבל לידיו חוות דעת משפטית לפני המשך חלוקת החיסונים למדינות השונות, החלטה שהקפיאה את החלוקה של מדינת ישראל.

שר הביטחון בני גנץ שהביע בימים האחרונים זעם על נתניהו. רק אתמול כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו: "העובדה שנתניהו סוחר בחיסונים של אזרחי ישראל ששולמו מכספי המסים שלהם בלי דין וחשבון, מראה שהוא חושב שהוא מנהל ממלכה ולא מדינה. מהלך כזה מחייב דיון ואישור. רק צורך ביטחוני, מדיני או רפואי דחוף יכול להצדיק מהלך כזה ונתניהו חייב להציג אותו לציבור או לכל הפחות לאשרו בפורומים הרלבנטיים".

היום עם הקפאת החלוקה צייץ שוב גנץ: "מברך על ההחלטה להקפיא את העברת החיסונים הישראלים למדינות אחרות. המהלך של נתניהו נעשה באופן לא דמוקרטי, תוך עקיפת הנהלים. אם יש סיבה להעברת חיסונים למדינות שונות על חשבון אזרחי ישראל- זה יוחלט אך ורק בפורומים המתאימים. קבלת ההחלטות במחשכים, מעלה חשש לפגיעה ביחסי החוץ ובביטחון המדינה".

מלשכת ראש הממשלה שם דווחו מוקדם יותר השבוע על חלוקת החיסונים, אמרו הערב: ״אף שלא נגרע חיסון אחד מאזרחי ישראל ואף שהכמות למדינות היא סמלית בלבד ובונה שם טוב לישראל בעולם, עלתה קדם עתירה שהפנה היועמ"ש לראש המל"ל, ועל כן ביקש ראש המל״ל ביקש לקבל מהיועמ״ש חוו"ד בנושא״.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום