שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: זהו המסוק החדש של צה"ל

צה"ל צפוי להחליף את מסוקי היסעור שמשמשים את חיל האוויר מאז סוף שנות ה-60 | שר הביטחון גנץ: "צעד משמעותי בבניין הכוח של צה"ל"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 25.2.2021 | 20:34

מסוקים צילום: עופר צידון, פלאש 90

אחרי עשרות שנים, בצה"ל צפויים להחליף את צי המסוקים המשרת את חיל האוויר. משרד הביטחון הודיע הערב (חמישי) כי CH53K מתוצרת 'לוקהיד מרטין', הוא המסוק החדש של צה"ל.

"שר הביטחון, בני גנץ, קיבל היום את המלצת הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אמיר אשל, לבחור במסוק CH53K מתוצרת "לוקהיד מרטין" כמסוק תובלת סער החדש של צה"ל", נמסר ממשרד הביטחון.

תחלופת המסוקים נעשית כחלק מהתוכנית הרב-שנתית "תנופה". המסוק החדש יחליף את מסוקי היסעור שמשמשים את חיל האוויר מאז סוף שנות ה-60.  
 
ההחלטה התקבלה בתום עבודת מטה מקצועית שכללה טיסות בכל המסוקים המוצעים, וכן בחינת החלופות השונות בהיבטים של הנדסה, טכנולוגיה, אחזקה ועוד. כל הפרטים, כולל מספר המסוקים המבוקש, יובאו לאישור ועדת השרים להצטיידות בהקדם האפשרי.  
 
בדיון המסכם בראשות שר הביטחון בו הוחלט על המסוק החדש, השתתפו הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, וראש אג"ת, אלוף תומר בר.

שר הביטחון, בני גנץ מסר: "ההחלטה על רכישת מסוקי תובלת סער חדשים לחיל האוויר, לאחר עשרות שנים, היא צעד משמעותי בבניין הכוח של צה"ל וחיונית לביצוע מגוון רחב של משימות מבצעיות בשגרה ובלחימה. המסוק החדש מותאם לצרכים המבצעיים ולאתגרי שדה הקרב המשתנה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום