ב'דיירקט פולס' מנתחים: משמעת הקמפיין של הליכוד נפגעה

נתניהו מצליח לעשות את הלא יאמן, לחבק את הערבים תוך הקנטת לפיד על ממשלת השמאל שהוא הולך להקים. עד לשבוע זה מהלך מדהים זה לא נתקל בהתנגדות כלשהי. השבוע ספג קמפיין הליכוד זעזוע עם הדיווח שהשר פטין מולא ניהל מגעים עם הרשות הפלסטינית | בליכוד מנסים למזער נזקים

אהרן מילר | פוליטי 25.2.2021 | 12:30

פתק ההצבעה 'מחל' של רשימת הליכוד צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

לקראת הבחירות לכנסת ה-24 יצאו מכון הסקרים 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר בסדרת פרשנויות לאור הנתונים המשתקפים במכון. בשבוע זה סיפק המכון פרשנות על לפרסום של ידיעות אחרונות על המשא ומתן של שר מהליכוד עם הרשות הפלסטינית. לאור כך נתחו במכון את הפגיעה הצפויה בקמפיין הליכוד. הפרשנות המלאה לפניכם:

הסיוט של כל מנהל קמפיין הוא תקלה לא צפויה שגורמת נזק ומסיטה את הקמפיין מהנתיב. נדמה שהשבוע זה קרה לראשונה לליכוד, שעד כה ניהל משמעת קמפיין מהודקת מאוד.

הכותרות על סגן השר במשרד רה"מ שניסה לגייס את תמיכת אנשי הרשות הפלשתינית לקרוא לערביי ישראל לתמוך בנתניהו, עשו את שלהן. הליכוד ניסה להכחיש את האירוע - אך היריבים הבינו את פוטנציאל הנזק לליכוד.

בסקר שערכנו בנושא, טוענים 33% מהישראלים כי המהלך של הליכוד מול הרשות יחליש את התמיכה בו, לעומת 21% שטוענים כי המהלך דווקא יגביר את תמיכתם. שאר הציבור לא ישנה את עמדתו בעקבות הפרסום.

הנתונים הללו מתיישבים על ההנחה של 47% מהישראלים שבטוחים כי המהלך נעשה בידיעתו ובהסכמתו של נתניהו, לעומת 18% שחושבים כי סגן השר מולא פעל על דעתו האישית.

על כל זה צריך להוסיף כי 52% מהישראלים חושבים שהמהלך מראה שנתניהו פועל למען האינטרסים האישיים שלו, מול 31% שטוענים כי המהלך מוכיח שנתניהו דואג לאינטרסים של מדינת ישראל.

28 ימים לבחירות, נצטרך לעקוב ולהבין האם וכיצד נגרם השבוע נזק לקמפיין הליכוד, או שהאירוע יסתיים בלא כלום.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום