מחקר מדאיג: הנגיף שורד על בד למשך 3 ימים

מעל לשנה אחרי התפרצות הנגיף ברחבי העולם ומחקר חדש שמתפרסם לאחרונה מעלה כי הנגיף עלול לשרוד על בדים במשך שעות ארוכות | אלו בדים מהווים סיכון גדול יותר ומהי הדרך הנכונה לחטא אותם | כל הממצאים

יענקי פרבר | בריאות 25.2.2021 | 09:13

חולצות צילום: unsplash

מחקר חדש מגלה כי הנגיף יכול להשאר על בד, כגון בגדים או ריפודים, עד שלושה ימים.

מתוצאות המחקר עולה כי הנגיף יכול להישאר על פוליאסטר, תערובת של כותנה ובדי כותנה 100%, הפוליאסטר מהווה את הסיכון הגדול ביותר גם לאחר 72 שעות; בדגימות מכותנה מלאה הנגיף נמשך יום אחד, ואילו תערובת של כותנה הנגיף נשאר למשך שש שעות בלבד. אך על פוליאסטר הנגיף נשאר מעל שלושה ימים.

"ממצא פריצת הדרך יכול להיות מסוכן במיוחד כשמדובר בבגדים שלובשים עובדי שירותי הבריאות", כך אמרה ד"ר קייטי לירד, מיקרוביולוגית ומחברת המחקר. "אם לא שוטפים אותם לעתים קרובות, הבדים יכולים לעזור בהעברת הנגיף מחולה לחולה, כשפרצה המגיפה לראשונה, הייתה מעט מאוד הבנה כמה זמן נגיף הקורונה יכול לשרוד על טקסטיל", אמרה ד"ר לירד, חוקרת מחלות זיהומיות מובילה באוניברסיטת דה מונטפור בלסטר, בריטניה.

"הממצאים שלנו מראים ששלושה סוגי טקסטיל נפוצים ביותר לעובדים בתחום הבריאות ומהווים סיכון להעברת הנגיף", הוסיפה בראיון לאתר החדשות של האוניברסיטה. "אם אחיות ועובדי שירותי בריאות לוקחים את המדים הביתה, הם עלולים להשאיר עקבות של הנגיף על משטחים אחרים".

מבחינת חיטוי, החוקרים מצאו כי סבון ומים חמים עם לפחות 67 מעלות צלזיוס נדרשים לניקוי יעיל של בד כותנה 100%, המשמש בדרך כלל למדי צווי רפואה. מכונות כביסה ביתיות רגילות בדרך כלל לא מגיעות לחום הנדרש, הממצאים מצביעים על כך שעובדי בית החולים צריכים להימנע מללבוש את המדים בבית, כך על פי ד"ר לירד, שמחקרה הוגש לפרסום בכתב עת למחקר, ועדיין לא עבר ביקורת עמיתים.

"מחקר זה חיזק את המלצתי כי יש לשטוף את כל המדים של מחלקות הבריאות בבתי חולים או במכבסה תעשייתית", אמרה. "שיטות הכביסה האלה מוסדרות ואחים ואחיות ועובדי שירותי בריאות לא צריכים להיות מודאגים שהנגיף יגיע אליהם הביתה אם הם יכבסו את המדים בבתי החולים".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום