יממה לפני העוצר; אלפים חגגו בת"א: "אובדן חיי אדם"

לקראת חג הפורים וכניסתה של מדינת ישראל לעוצר זמני שיוטל ברחבי הערים, אלפים התכנסו בתל אביב למסיבות המוניות וללא שמירה מינימלית על ההנחיות | תגובות חריפות מראשי מערכת הבריאות, כך השר אדלשטיין: "זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 25.2.2021 | 08:30

אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רגע לפני כניסת העוצר הלילי שהטילה הממשלה, אלפי בני אדם חגגו הלילה במספר מסיבות המוניות שהתקיימו בתל אביב תוך הפרה בוטה של ההנחיות. המסיבות התקיימו למרות מצב התחלואה בישראל והאיסור להתקהל מחשש להדבקה. על פי ההערכה, המבלים ניסו להקדים את הסגר הלילי.

בתיעודים שצולמו בכמה נקודות בתל אביב, נראו החוגגים כשהם ללא מסכות על פניהם בצפיפות רבה. התיעודים עוררו סערה רבה וגררו ביקורת קשה מצד ראשי מערכת הבריאות בישראל. יצוין, כי למרות שחלק מהתיעודים הופצו בזמן אמת, כמעט ולא נרשמה אכיפה נגד החוגגים. מהמשטרה נמסר כי היא פיזרה התקהלות אסורה שהתקיימה בשוק הכרמל בתל אביב ורשמה קנסות למספר בתי עסק שפעלו במקום.

על פי המשטרה, "עם קבלת דיווח בשעות הערב המאוחרות בדבר התקהלות אסורה המתקיימת בשוק הכרמל בהשתתפות מאות מבלים, תוך הפרה בוטה של ההנחיות, לרבות התקהלות אסורה והקמת רעש, הפסיקו השוטרים את מוקד האירוע והרעש לצד פיזור ההתקהלות ורישום מספר קנסות בגין הקמת רעש, התקהלות אסורה בבתי עסק ואלה שסירבו לפיזור".

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש גינה בתוקף קיומן של מסיבות. "אנחנו מתריעים מדי יום מעל לכל במה אפשרית על חשיבות ההקפדה על ההנחיות, ועל שמירה על בריאות כולנו, בכדי לנצח את מגפת הקורונה המסוכנת, ובסוף אנחנו נתקלים בתמונות המקוממות של חגיגות והתקהלויות המוניות חסרות אחריות", אמר אש. לדבריו, "האחריות היא גם בידי הציבור, ומצער מאוד שכך בוחרים להתנהג בימים אלו, כשנתוני התחלואה עדיין גבוהים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר: "החוגגים במסיבות ההדבקה צריכים לדעת - זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם, סגירת עסקים תהיה בגללכם, אובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם. אתם רואים את המצב, אתם רואים איך גם צעירים נופלים לתחלואה קשה, איך המוות מגיע לכל גיל. תתעשתו! עוד לא מאוחר מדי!".

"כדי להמשיך ביציאה מהסגר צריכים שני דברים: להקפיד ביתר שאת על ההנחיות וללכת להתחסן. אין שום הצדקה לפעולה אחרת", הוסיף אדלשטיין.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום