דיווח: היום יפורסם דו"ח אמריקני חמור על יורש העצר הסעודי

פרק חדש במערכת היחסים: דיווח בארה"ב מלמד כי הדו"ח שיפרסם היום הממשל האמריקני על רצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י יקבע כי יורש העצר מוחמד בן סלמאן עומד מאחורי תכנון הרצח האכזרי שזיעזע את העולם

יענקי פרבר | חדשות בעולם 25.2.2021 | 08:17

בן סלמאן צילום: פלאש 90

ממשל ביידן יפרסם היום (חמישי) דו"ח מודיעיני שהגיע למסקנה כי נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן אישר את הריגתו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י ב-2018, כך על פי שלושה גורמים אמריקאים הבקיאים בנושא.

הערכת המודיעין המבוססת בעיקר על עבודתה של סוכנות ה-CIA, אינה חדשה, אולם פרסום הדו"ח לציבור יסמן פרק חדש ומשמעותי במערכת היחסים בין ארה"ב לסעודיה ושינוי ברור של הנשיא ג'ו ביידן בהשוואה למדיניותו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שהתייחס אחרת לתפקידה של סעודיה ברצח שגונה על ידי חברי הקונגרס, עיתונאים וחוקרים באו"ם.

דוברת הבית הלבן, ג'ן פסאקי, אמרה לעיתונאים ביום רביעי כי ביידן יתקשר למלך הסעודי, ולא עם בנו הנסיך, לדבריה, הדו"ח מוכן לשחרור.

ג'מאל חשוקג'י בן 59, היה אזרח סעודי שעבד ככותב טורי דעה ב'וושינגטון פוסט', הוא היה מעביר ביקורת קשה על בית המלוכה, והסעודים כעסו עליו מאד, הסעודים פיתו אותו להגיע לקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2 באוקטובר 2018, והרגו אותו על ידי צוות של סוכני מודיעין עם קשר הדוק לנסיך מוחמד בן סלמאן, גופתו נעלמה והשרידים מעולם לא נמצאו.

כזכור, על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", הטורקים טוענים שהעיתונאי נרצח בוודאות. לטענת הטורקים, הוא נכנס לבנין הקונסוליה, אך לא יצא ממנה. העיתונאי חשוקג'י היה כותב טורי פרשנות ל"וושינגטון פוסט", והטורים שלו הרגיזו את הסעודים, מאחר והוא היה מעביר ביקורת על בית המלוכה.

חשוקג'י הגיע לקונסוליה הסעודית כדי לקבל מסמכים רשמיים של גירושין, כדי שיוכל להתחתן שוב, אך לטענת הטורקים, בתוך הבנין היו 15 שכירי חרב שסעודיה הטיסה לטורקיה, והם אלו שסייעו ורצחו את העיתונאי.

יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט בארצות הברית, הרפובליקני בוב קרוקר, אמר לאחר הרצח, כי "יש להטיל סנקציות כבדות על הממשל הסעודי, אם יתברר שהעיתונאי אכן נרצח בחסות בית המלוכה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום