סמוטריץ' או בנט? הקרב על קולות הציונות הדתית

שני השותפים לשעבר מוצאים את עצמם רבים על הקולות של המגזר אליו הם משתייכים - אחד משתדל לשמור את הקמפיין בשקט, והשני משתדל להחביא את שותפו | מי ינצח בקרב על המגזר שישפיע על זהות ראש הממשלה הבא?

יאיר כלפה | פוליטי 24.2.2021 | 22:59

נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אחד הגורמים שישפיעו על זהות ראש הממשלה הבא, הוא איך יצביע הציבור הדתי-לאומי. הציבור שהיה פעם משוייך באופן טוטאלי למפלגה אחת, איבד את ביתו. וקולות הציונות הדתית יתפצלו הפעם בין נפתלי בנט לבצלאל סמוטריץ'.

על פניו נדמה כי בנט אינו מעוניין להילחם על המגרש המגזרי, אך במציאות בנט מבין כי הוא חייב את הקולות שלהם, אז הוא פונה בדרכים עקיפות כדי להגיע אליהם.

הקמפיין של בנט בציונות הדתית, מדבר על השתלבות בתוך האוכלוסייה הישראלית - שזה נושא שמדבר כמעט לרוב בני הציונות הדתית שהתחנכו להשתלב, אך עד היום המגזר לא מימש זאת בפוליטיקה.

הבעיה העיקרית של נפתלי בנט בקמפיין המגזרי, שמשום מה הוא עדיין לא השתמש בקמפיין נגטיבי. בנט יכל ללכת על הראש של איתמר בן-גביר, ולהראות כמה קיצונית המפלגה של סמוטריץ', מהלך שהיה גורם לנהירת המגזר אליו, אך הוא עדיין נמנע מלעשות את זה.

אצל סמוטריץ' זה אחרת לגמרי. בצלאל משתמש לרוב בקמפיין נגטיבי. סמוטריץ' תוקף את בנט, ואומר כמעט בכל במקום שהוא ילך לממשלת שמאל, וכי הצבעה לבנט זו הצבעה למיכאלי/לפיד/מרצ.

בשאר הזמן, סמוטריץ' בעיקר מנסה לצאת מהחרדל"יות, ולקרב אליו את שאר המגזר. זה התחיל בהצבת נשים בתוך הרשימה, ונמשך עם כניסה חזקה אל תוך הרשתות החברתיות.

בנוסף, סמוטריץ' מקפיד "להחביא" את בן-גביר ומפלגתו, והוא מנהל קמפיין נפרד ממנו, אך זו עדיין כמעט משימה בלתי אפשרי לנסות להשכיח אותו מראש הבוחרים.

מי ינצח זה קשה לדעת, אבל מה שברור - זהות המנצח תקבע את זהות הדייר בבלפור.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום