נתניהו מצהיר: עד החופש הגדול - ילדים מעל גיל 12 יחוסנו

לקראת הבחירות ובצל מבצע החיסונים והמאבק בקורונה, העניק היום ראש הממשלה נתניהו ראיון ל'ישראל היום' שיפורסם בשישי. נתניהו מצהיר כי עד החופש הגדול יחוסנו ילדים מעל גיל 12 | לגבי המסכות? זה יארך עוד זמן

קובי ברקת | בריאות 24.2.2021 | 22:06

ראש הממשלה נתניהו משוחח בטלפון צילום: איתי בית און, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק היום (רביעי), ראיון לעיתון 'ישראל היום' והוא יפורסם במלואו ביום שישי במוסף 'ישראל השבוע', במסגרתו אמר כי עד לחופש הגדול, בחודש אוגוסט השנה, ישראל צפויה לחסן ילדים החל מגיל 12.

"עם החיסונים נגמור במהלך חודש מרץ או בתחילת אפריל", אמר נתניהו וציין כי "מדובר בחיסונים לאוכלוסייה הבוגרת. אחר כך יבואו החיסונים לילדים. אני מניח שהם יאושרו במהלך אפריל-מאי, ואנחנו נקבל את החיסונים הללו מייד אחרי זה. אנחנו כבר בקשר עם שתי החברות הגדולות. אני מקיים קשרים אישיים עם המנכ"לים שלהן. או שזה יהיה אותו חיסון - או חיסון מותאם. יהיו גם חיסונים שמותאמים למוטציות השונות שמתפתחות. אנחנו מנהלים מו"מ על עשרות מיליוני חיסונים".

לשאלה מאיזה גיל יוכלו ילדים לקבל את החיסון, אמר ראש הממשלה כי "גיל 12 לפחות. זה אמור לעבור אישור באפריל. החיסונים יגיעו זמן קצר לאחר האישור. יש סיכוי טוב שבחופש הגדול הילדים יהיו מחוסנים. וגם בפסח הזה - כולנו מחוסנים".

בפברואר בשנה שעברה קיים ראש הממשלה נתניהו שיחת רקע, ואז אמר כי יש נגיף חדש, קורונה, שעומד לתקוף אותנו. הוא אמר שזה יהיה ארוך וקשה. כעבור שנה, השאלה המתבקשת היא כמה זמן עוד נסתובב עם הדבר הזה. יש חיסונים, אבל מתי מורידים את המסכות?

עוד אמר נתניהו, "המסכות? עוד ייקח זמן. הילדים הם רבע מאוכלוסיית ישראל. נצטרך לפתח יכולת אחרת. אנחנו חיים בעידן הנגיפים. דאגתי שמדינת ישראל תהיה המובילה בעולם. לא רק על ידי רכש - לחיסון הבא, אחת לשנה או אחת לחצי שנה, אלא גם על ידי ייצור החיסונים בארץ. אני מדבר עם המנכ"לים של שתי החברות, פייזר ומודרנה, על שני מפעלים חיוניים. אני רוצה שישראל תהיה מובילה גם בתחום הזה. להפוך את ישראל לחוליה הכרחית בשרשרת האספקה העולמית של החיסונים".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום