הנער נתקע לבדו בארה"ב; הבחורים חגגו לו בר מצווה בהפתעה

נער ששהה בחודש האחרון עם בחורים בישיבת חב"ד ב-770, משך את תשומת ליבו של המנהל החדש הרב בנג'י סטוק, והביא לחגיגה גדולה שהביאה דמעות להורי הילד

יענקי פרבר | חדשות בעולם 24.2.2021 | 17:57

הבחורים הפתיעו את הנער צילום: אתר Collive

במהלך החודש האחרון שהה נער בודד עם הבחורים בישיבה ואף סעד איתם בישיבה ברחוב פרזדנט 1414, בחדר האוכל של הישיבה המרכזית תומכי תמימים ב+770 מזרח פארקוויי. הנער הגיע לגיל מצוות אך לא יכול היה לשוב ארצה כדי לחגוג עם משפחתו בגלל סגירת הגבולות.

המנהל החדש של הישיבה הרב בנג'י סטוק שם לב אליו. "ידעתי שהוא נתקע בקראון הייטס וכי הוריו תיאמו עם הישיבה שהוא יאכל את ארוחותיו איתנו", אמר הרב סטוק, הילד נשאר בארצות הברית בגלל סגירת הגבולות בשל נגיף הקורונה.

 

צילום: אתר Collive

חסידי חב"ד ישראלים רבים - כמו הילד הזה, נסעו לניו יורק לציון י' שבט ביום בו קיבל הרבי מנחם מנדל מליובאוויטש זצ"ל את הנהגת החסידות, והם נותרו תקועים בקראון הייטס.

הילד הזה היה אחד מהם. "הוא היה ביישן בהתחלה," אמר הרב סטוק לאתר COLlive שפרסם את הסיפור המרגש, "אבל הוא התאקלם במקום והרגיש טוב בחברת כולם".

בשבוע שעבר דיבר הרב סטוק עם הילד ונודע לו כי קוראים לו אהרון אליאס וכי הוא לומד בחיידר חב"ד בפתח תקווה, הרב סיפר כי הילד התייחס בצורה עניינית למצבו ואמר. "ימלאו לי 13 ביום שני". הרב סטוק אמר שהוא נדהם לשמוע שהילד יהיה לבדו בקראון הייטס ולא יוכל לחגוג את היום החשוב הזה בחייו בבית עם משפחתו וחבריו.

"הזמנתי אותו תחילה לאכול בביתנו לשבת ואז נודע לו שיש לו 2 אחים ב-770, אז הזמנתי גם אותם", הוא אמר לאתר Collive. השלב הבא היה להפתיע את הילד עם עוגת יום הולדת גדולה במהלך ארוחת הערב בלילה אחד כדי לרומם את רוחו.

הבחורים הפתיעו את הנער. קרדיט: אתר Collive

אך העוגה הייתה רק הקדימון, חדר Tashkent Room (חדר טאשקנט) הפך לאולם אירועים עם מוזיקה, פרחים וארוחה חגיגית מלאה עם שולחנות ערוכים שערך הרב סטוק. האוכל נתרם על ידי אלחנן דייטש, המחזיק בשירותי קייטרינג, ואת העיצוב תרמה דבי ג'רופי מעצבת אירועים.

הבחורים מהישיבה הגיעו לחגוג לאהרון אליאס את הבר המצווה שנשא נאום תורני ועשה סיום על מסכת מגילה, המשתתפים רקדו ושמחו עם נער הבר מצווה לאורך כל הערב.

הוריו של הילד התקשרו לרב סטוק כדי להודות לו ולכל אלה שהיו מעורבים בכך שהיום המיוחד של בנם התקוע בקראון הייטס יהיה כל כך מדהים למרות הקשיים. "זה היה מאוד אמוציונלי", סיכם הרב סטוק.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום