הטכניקה של נתניהו כשנשאל על ילדיו בראיונות

העיתונאי אריה זיסמן מתייחס לריאיון המדובר של נתניהו ליונית לוי בשבוע שעבר ומתמקד בטכניקה של ראש הממשלה כאשר הוא נשאל על ילדיו | "מיד כאשר נשאל על בנו, ידעתי מניסיון אישי שיגלגל את הכדור חזרה למראיינת"

יענקי פרבר | תקשורת 23.2.2021 | 14:34

בנימין נתניהו צילום: צילומסך ערוץ 12

הריאיון של ראש הממשלה נתניהו לחדשות 12 עורר הדים רבים, אך סיפור נוסף מענין לגבי דברים שנאמרו בריאיון, מעניינים לא פחות.

מספיחי הריאיון: כאשר נשאל נתניהו, מדוע אינו מצליח לשלוט על התגובות של בנו יאיר ברשתות החברתיות ומדוע אינו מונע אותן, הפנה מיד שאלה נגדית למראיינת, והתעניין לדעת האם יש לה ילדים. משהשיבה בחיוב, ענה לה, שהוא משוכנע שגם היא אינה יכולה להשתלט על ילדיה, למרות שהם בגיל צעיר יותר.

"בני בן 30 הוא אדון לעצמו. איני יכול לשלוט על תגובותיו. אני אוהב אותו מאד, אבל לא מסכים לכל מה שהוא מגיב. בדרך כלל אני מודע לכך רק לאחר תגובות התקשורת. אני יכול לומר רק שהוא פגוע מאד ממה שכותבים על אבא ואמא שלו", השיב בגילוי לב.

"התשובה הזו של נתניהו לא הפתיעה אותי" כותב אריה זיסמן בעיתון 'יתד נאמן', "מיד כאשר נשאל על בנו, ידעתי מניסיון אישי שיגלגל את הכדור חזרה למראיינת. הדבר ארע לפני מספר שנים באחת הנסיעות המדיניות אליהן הצטרפתי בעת ששימשתי ככתב המדיני של יתד נאמן", כתב זיסמן.

"הטיסה הייתה לוושינגטון לפגישה עם הנשיא דאז אובמה ואחריה לצרפת לפגישה עם סרקוזי. בניגוד לנתניהו, שניהם כבר מזמן לא בתפקיד. כך או אחרת, הנסיעה הזו הייתה מאד מתוחה, עקב האפשרות שאובמה לא ירצה להיפגש עם נתניהו. בסופו של דבר הייתה פגישה, אך נתניהו העדיף להימנע מלחשוף פרטים אודותיה במטוס בפני הכתבים. מהסיבה הזו לא יצא לתדרוך העיתונאים, כפי שהוא עושה בדרך כלל בטיסותיו המדיניות. "אתם תשמעו על הפגישה הזו רק בארץ", אמרו אנשיו לעיתונאים המאוכזבים.

"מזכיר הממשלה באותה עת היה צבי האוזר, כיום יו"ר ועדת חוץ וביטחון, חבר ב"תקווה החדשה" וממתנגדי נתניהו. להאוזר נודע כי כותב השורות מציין יום הולדת באותו יום, ולכן פנה ואמר לי: "יש לי הפתעה עבורך. תתכונן לפגישה עם ראש הממשלה. רק בקשה קטנה: דבר איתו על מה שתרצה, לא על הפגישה עם אובמה. על זה הוא כרגע לא מדבר עם התקשורת".

"וכך היה. נתניהו הכין שיעורי בית. ידע על הגיל המדויק ועוד פרטים משפחתיים. באחד השלבים החל לספר על בנו אבנר, שהתמודד אז על התואר "חתן התנ"ך". בשלב זה שאלתיו: האם בניך יאיר ואבנר ירצו להיכנס גם לפוליטיקה בעתיד, נתניהו שתק לרגע, ואז החזיר בשאלה: כמה ילדים יש לך, עניתי. מיד אחר כך הנחית: האם ילדיך ילכו בעקבותיך ויראיינו את ראש הממשלה במטוס בעוד עשרים שנה? עניתי: "אני מעדיף שיעסקו בנושאים חשובים הרבה יותר".

"נתניהו ענה: הנה לך התשובה. הטקטיקה הזו הופעלה בדיוק בריאיון בחדשות 12 כאשר נשאל על בנו יאיר. כבר היה לעולמים".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום