דיווח: צוות של הנשיא ביידן שיתף פעולה עם איראן עוד לפני שנבחר

עיתון ה"וושינגטון טיימס" חושף כי אנשי צוות הקרובים ביותר לנשיא ארה"ב המכהן ג'ו ביידן, נפגשו בחשאי עם שר החוץ האיראני במטרה להכשיל את מדיניות טראמפ בכל הנוגע ליחס מול איראן

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.2.2021 | 12:08

דונלד טראמפ/ג'ו ביידן צילום: צילומסך

דיווח: פקידי ממשל ביידן, כולל שר החוץ לשעבר ג'ון קרי, ורוברט מאלי שליח ארה"ב בענייני איראן, ומי ששימש כיועצו הבכיר של אובמה והיה שותף לצוות של אובמה. קיימו פגישות עם שר החוץ האיראני ג'וואד זריף במהלך ממשל טראמפ כדי להביא לערעור המצב עם איראן בכל הנוגע לטראמפ , כך נטען בדיווח שפורסם לאחרונה ב"וושינגטון טיימס".

זריף קיים פגישות עם אנשי ממשל אובמה בתקווה שאנשי אובמה יחזרו לשלטון כדי "לגבש אסטרטגיה פוליטית לערער את ממשל טראמפ" ואת הסדר בדיפלומטיה הרגישה בין ארה"ב לאיראן, כך חשף פקיד בכיר בממשל אמריקאי לשעבר ששמו לא פורסם ב"וושינגטון טיימס".

הגורם הרשמי דיווח על פגישות פנים מול פנים בין זריף לדמוקרטים בעלי השפעה בשנים 2017, 2018 ו-2019, על פי העיתון "וושינגטון טיימס". קרי הוא כעת שליח לגבי מצב האקלים של ביידן, ומאלי, שהיה חלק מאנשי המשא ומתן בנוגע ליכולות הגרעיניות של איראן, הוא שליחו של ביידן לנושא איראן. עוד דווח העיתון "וושינגטון טיימס" כי בעוד ניסיונותיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ להקים ערוץ חשאי עם גורמים איראניים, שנועדו לנטרל את המתיחות, דמוקרטים כמו מאלי חתרו תחת טראמפ ונפגשו עם זריף.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום