עלייה במקדם ההדבקה: הבכירים מזהירים מהחמרה בהגבלות

במטה 'מגן ישראל' מעדכנים כי חלה נסיגה קלה בירידה המשמחת בתחלואה | הבוקר, האזהרות וההשלכות לא בוששו מלבוא 

קובי בורנשטיין | בריאות 23.2.2021 | 09:55

נחמן אש צילום: באדיבות המצלם

בעוד יומיים נחגוג את חג הפורים, ועל רקע הדיונים הצפויים היום בקבינט הקורונה אודות דרישת משרד הבריאות להטיל הגבלות הכוללות בין היתר עוצר לילי, ‏תומר לוטן, ראש מטה "מגן ישראל", מעדכן הבוקר (שלישי) כי מתחילת השבוע מקדם ההדבקה ואחוז הנדבקים החל לעלות בחזרה.

לדבריו, "היום אנחנו במקדם הדבקה 0.86, אחרי יומיים של עלייה. רואים עלייה מדאיגה בעיקר בחברה הערבית, כנראה ברקע התפשטות המוטציה הבריטית שלא הייתה נוכחת שם קודם".

בראיון לגלי צה"ל אמרה אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של "מגן ישראל" כי "הבוקר נוספו 4,667 מאובחנים נוספים עם קורונה. זו עלייה, אבל טרם ניתן לראות מגמה. יכול להיות שמדובר בהשפעה של סיום הסגר והפתיחה הנוספת בתחילת השבוע".

בתוך כך, בראיון לרדיו 103FM, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הציע עוצר לילה בפורים. "תמיד אתם שואלים על החינוך או המסחר, ואני שואל עכשיו, מסיבת פורים או חינוך. אם תהיה עלייה בתחלואה בפורים נצטרך לסגור דברים - זה באמת מוצדק לסגור את החינוך בעבור מסיבת פורים?", שאל אש.

כאמור, ‏הערב בשעה 17:30 יתכנסו שרי הממשלה לדיון על ההגבלות שמבקשים להטיל במשרד הבריאות בימי הפורים, זאת בעקבות החשש ממסיבות מחתרתיות במגזר הערבי, כשלעת עתה מסתמנת הסכמה בין שרי הממשלה והקבינט.

על פי הצעת משרד הבריאות, יוטל עוצר לילי החל מיום חמישי ועד ליום ראשון, כבכל ערב (חמישי, ליל שבת ומוצאי שבת) יוטל עוצר החל מהשעה 20:00 עד ל 05:00 בבוקר, מלבד זאת יוטלו הגבלות תנועה בכל הימים כדי למנוע מעבר מעיר לעיר.

כמו כן מציע שר הבריאות יולי אדלשטיין לדלל משמעותית את תנועת התחבורה, להגביל את מספר האוטובוסים וכן את מספר הנוסעים על כל אוטובוס, במטרה לצמצם ככלל האפשר התניידות ממקום למקום.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום