היהודי שישמש כיועמ"ש בממשל ביידן נשנק מבכי: "רוצה להכיר טובה"

עם כניסתו לתפקיד נשיאות ארה"ב בחר הנשיא ביידן לאשר שורה של מינויים פוליטיים שונים במטרה להניע את הממשל קדימה | אחד התפקידים שיאוישו הוא היועץ המשפטי לממשל בו עתיד לשמש יהודי בשם מריק גרנלד | על הסיבה שהביאה אותו לדבוק בכזו קריירה והתוכניות לעתיד

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.2.2021 | 08:00

גבעת הקפיטול צילום: pixabay

מריק גרלנד, שישמש כיועץ המשפטי לממשל של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, תיאר בקול שבור ומרוגש מדוע הוא רוצה בתפקיד.

מריק גרלנד התרגש כשנשאל ביום שני במהלך שימוע בסנאט, למה הוא רוצה להיות היועץ המשפטי של ארה"ב. בתגובה ענה גרלנד כי הוא מעוניין בתפקיד בעקבות "ההגנה שארה"ב העניקה למשפחתו שברחה מרוסיה בעבר".

הסנאטור קורי בוקר, רצה שגרלנד יסביר מדוע בחר בעבודה הזאת לקריירה שלו, בוקר ציין כי גרלנד נשאל וענה על השאלה גם כשנפגשו באופן פרטי.

"אני בא ממשפחה שסבי וסבתי נמלטו מאנטישמיות ורדיפות מרוסיה", אמר השופט שעצר בדיבורו לכמה שניות כי קולו נשבר. "המדינה לקחה אותנו והגנה עלינו, ואני מרגיש חובה למדינה להחזיר על כך, זה המקום הגבוה ביותר והטוב ביותר במערך הכישורים שלי להחזיר על כך, אני מאוד רוצה להיות מסוג היועץ המשפטי לממשלה שאתה אומר שאוכל להפוך".

גרלנד בן ה-68, אמר גם כי המאבק שלו בתפקיד יהיה מרוכז נגד "עליונות לבנה", וזה יהיה בראש סדר העדיפויות אם הוא יוביל את משרד המשפטים, במיוחד בעקבות ההתקוממות הקטלנית ב-6 בינואר בקפיטול שכללה קיצוניים מהימין הקיצוני יחד עם גילויים מפורשים של גזענות אנטישמיות. הוא כינה את המתקפה "נתעבת" ו"נסיון לשבש את הדמוקרטיה שלנו, והעברת הכוח השלווה לממשל שזה עתה נבחר".

גרלנד הזכיר כי נקודה חשובה בקריירה שלו הייתה בשנת 1995, כאשר הנחה את העמדתם לדין של הגזענים שהפציצו בניין פדרלי באוקלהומה סיטי והרגו לפחות 168 בני אדם. בשנת 2016, הנשיא דאז, ברק אובמה, מינה את גרלנד לבית המשפט העליון של ארה"ב, אך הסנאט בהובלת הרפובליקנית לא אפשר את המינוי.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום