סגן השר שוחח עם גורמים פלסטינים; בליכוד מתגוננים

במפלגת הליכוד לא צפו את הפגיעה התדמיתית שתתרחש עם פרסום השיחות של השר פטין מולא עם אנשי הרשות הפלסטינית בניסיון להביא עוד קולות ערביים למפלגת השלטון | בליכוד מתנערים

אהרן מילר | פוליטי 22.2.2021 | 14:37

הממשלה הפלסטינית ברמאללה צילום: פלאש 90

לקראת הבחירות הקרובות לכנסת ה-24 מציגים במפלגת הליכוד לוליינות מרשימה בנושא היחסים עם ערביי ישראל. מחד ההתקרבות הידועה ביחסים בין ראש הממשלה ויו"ר רע"מ מנסור עבאס, והביקורים התכופים של נתניהו בעירים הערביות, לצד פתיחת חשבונות בשפה הערבית ברשתות החברתיות.

מאידך תוקף נתניהו את יאיר לפיד ואלו התומכים בבנט וסער כי הם נותנים את ידם לממשלם שמאל. הבוקר דווח כי שר מטעם הליכוד, פטין מולא ניסה להביא קולות נוספים מהציבור הערבי על ידי שיחות עם הרשות הפלסטינית.

בליכוד התנערו והבהירו: ‏"אין אדם בעולם שחושב שהרשות הפלסטינית תתמוך בראש הממשלה נתניהו בזמן שהיא מעבירה כספים לאיימן עודה כדי להפיל את ראש הממשלה נתניהו ולהחליפו ביאיר לפיד".

כזכור, הבוקר פורסם ב-ynet, בשבועות האחרונים הרשות הפלסטינית ניהלה שיחות ומגעים חשאיים עם אנשי הליכוד במטרה לגייס תמיכה שקטה של הרשות בראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות פעילות מול ערביי ישראל ועידודם שיתמכו בליכוד - או שלכל הפחות לא יתמכו ברשימה המשותפת. מגעים שלבסוף לא הבשילו.

את הליכוד על פי הדיווח ייצג בשיחות סגן השר פטין מולא, ואת הצד הפלסטיני ייצגו גורמים בוועדה של אש"ף האחראית על הקשר עם החברה הישראלית, שבראשה עומד חבר הנהגת פת"ח ומקורבו של אבו מאזן, מוחמד אל-מדני.

על פי אחד המקורות, שצוטט ב-ynet, השיחות היו אמורות להיסגר במפגש ברמאללה, אלא שהשיחות הסתיימו בעקבות בעיות ביטחוניות שלא איפשרו את הגעת הבכירים הישראלים לבירה הפלסטינית.

על פי הדיווח, הסיבה שהפלסטינים הסכימו לדון בתמיכה בנתניהו הוא בעקבות החשש מניצחונם של נפתלי בנט או גדעון סער והחשש מפעילות חד צדדית ביהודה ושומרון, כאשר נתניהו מזוהה כמתון יותר מהשניים.

מולא עצמו הגיב הבוקר "כל מיני דיבורים על אש נמוכה. אנחנו מנסים לעשות טוב לעם ישראל ולמזרח התיכון. אני לא יכול לפרט מעבר לזה. הרשימה המשותפת לא מייצגת את העם הפלסטיני, והמבין יבין".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום