ניצולת שואה קראה להתחסן, וחטפה נאצות אנטישמיות

ניצולת שואה איטלקיה עודדה מבוגרים אחרים לקבל את החיסון נגד קורונה, והדבר עורר גל של הערות אנטישמיות ברשתות החברתיות באיטליה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 22.2.2021 | 13:15

אילוסטרציה צילום: pexels

ליליאנה סגרה, בת 90, קיבלה ביום חמישי את הזריקה הראשונה. היא עודדה אנשים שמגיעים לגילה "לא לפחד ולקחת את החיסון" היא אמרה לסוכנות הידיעות AP "אני לא מפחדת מהחיסון, אני מפחדת מהמחלה".

לאחר שדבריה של סגרה זכו לתשומת לב שלילית ברשתות החברתיות עם נאצות אנטישמיות, שרת הפנים באיטליה לוצ'יאנה למורג'זה הביעה סולידריות והוקיעה את "המתקפה החדשה והבלתי מקובלת" שלדבריה סימנה "תערובת מסוכנת מאוד של שנאה, אלימות וגזענות".

סגרה קיבלה את החיסון בפומבי בבית חולים ביום הראשון בו מילאנו החלה לתת את הזריקות לתושבים מגיל 80 ומעלה. לדבריה, היא מאמינה שמי שמסרב להתחסן "מפוחד מדי או לא מספיק מודע", היא אמרה "לכן, כסבתא בת 90, אני אומרת ל'אחיי' ו'אחיותיי' שמגיעים לגיל הזה לא לפחד ולקחת את החיסון" אמרה.

סגרה מחזיק באחד מהפרסים הגבוהים ביותר באיטליה. בשנת 2018, הנשיא סרג'ו מטרלה הפך אותה לסנטורית לכל החיים במחווה על השיעורים שלה על השואה עם תלמידי בית ספר איטלקים ברחבי איטליה.

כשכוחות גרמנים כבשו את איטליה במהלך מלחמת העולם השנייה, רוכזו רבים מבני המיעוט היהודי הקטן ברומא ובמקומות אחרים שם המתינו לגירוש למחנות ההשמדה, סגרה היתה חלק מקבוצת ילדים איטלקים בודדים ששרדו את גירושם למחנה מוות נאצי. היא ומשפחתה הסתתרו לאחר שמשטרו של הדיקטטור הפשיסטי בניטו מוסוליני הציג חוקים אנטי-יהודיים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום