מנכ"ל משרד הבריאות על מרד ראשי הערים: "חסרי אחריות"

15 ראשי ערים בישראל הצהירו כי ביום רביעי הקרוב יפתחו את חטיבות הביניים וישיבו לספסל הלימודים עשרות אלפי תלמידים | מנכ"ל משרד הבריאות תוקף את ההחלטה ומתריע מפני התפרצות נוספת 

יחיאל גלאי | בריאות 22.2.2021 | 09:46

פרופ' חזי לוי צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' חזי לוי התראיין הבוקר לתוכניתו של ניב רסקין בקשת 12 והתייחס למרד הרשויות שמאימות לפתוח את חטיבות הביניים ביום רביעי הקרוב בניגוד להוראת משרד הבריאות.

פרופ' חזי לוי אמר כי הוא מוטרד מכך ש-15 ראשי הערים המובילות בישראל מתכוונים כבר ביום רביעי הקרוב לפתוח את חטיבות הביניים: "אני מאוד מוטרד מזה גם מבחינה אפידמיולוגית", אמר פרופ' לוי, "אך גם מוטרד מזה מצד היותי אזרח במדינת ישראל. מה אנחנו מלמדים בכך את ילדי ישראל? להגיד אנחנו לוקחים את החוק לידיים? אנחנו נעשה מה שרוצים?!".

עוד אמר פרופ' לוי, כי הוא מוטרד מכך שמחזירים את אותם ילדים לבית הספר, למרות שידוע כי הם אינם מחוסנים ובנוסף אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי הוא אינו בטוח עד כמה המורים עצמם מחוסנים ובשל כך הדגיש כי חייבים לנקוט במשנה זהירות ופתיחה כזו בניגוד להנחיות הינה חסרת אחריות.

מנחה התוכנית הקשה בכך שהקניונים פתוחים ולפיכך ישנה תחושה כאילו המסחר חשוב יותר מהחינוך בישראל: "המדינה לא החליטה שקניונים יותר חשובים, "השיב לוי, "המדינה החליטה כי החזרת הילדים למוסדות החינוך חייבת להיעשות בדירוג ובזהירות על-מנת שלא שלא לחזור חזרה ולהעלות את התחלואה".

פרופ' לוי הוסיף כי כעת 90% מהמאומתים בישראל נדבקו בזן הבריטי של נגיף הקורונה ולדבריו זהו זן שמופיע גם בילדים, אך לשמחתנו רובם המכריע חולים באופן קל ומטופלים בקהילה ולא מאושפזים בבתי החולים. אך עדיין ילדים נדבקים הסביר מנכ"ל משרד הבריאות, ואמר כי בשל כך הם חשבו כי נכון לפתוח בצורה הדרגתית את מערכת החינוך.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום