מרגש: האם מושב אחיטוב ישמור לראשונה שמיטה?

פחות מחצי שנה לכניסת שנת השמיטה תשפ"ב, ובארגון קרן השביעית נערכים במלוא המרץ לגל אדיר של חקלאים שיבקשו להצטרף לשמירת שמיטה כהלכתה ^ הצצה מרתקת ליומנו של רכז החלקאים הארצי ר' עירא צימרמן

חרדים 22.2.2021 | 07:36

צילום: באדיבות המצלם

בעוד פחות משנה, קדושה מיוחדת תרד על ארץ ישראל עם כניסתנו לשנת השביעית בשעה טובה. מאות חקלאים כבר נערכים בהתרגשות לקראת השנה המיוחדת הזו, שבה ינטשו את הקרקע כמצוות התורה וישבתו שבת לה'.

בימים האחרונים קרן השביעית בשיתוף ארגון איילת השחר החלו לקיים כינוסים לחקלאים במושבים ובערי השדה על מנת להסביר להם את החשיבות שבשמירה על מצוות השמיטה כהלכתה. הכינוס הראשון התקיים במושב אחיטוב שבשרון הידוע כאחד מושבים הגדולים בארץ בו מגדלים מלפפונים.

הכינוס נערך ביוזמת הרכזים הארציים של "איילת השחר", הרב רפאל קרסניציקי והרב חן סיידה שידיהם רב להם בקירוב וחיזוק בקיבוצים ומושבים. בכינוס השתתף הרב של המועצה האזורית חבל מודיעין הרב אליאב מאיר ומטעם קרן השביעית השתתפו רכז החקלאים הארצי ר' עירא צימרמן ורכז הקירוב הרב ישראל רובינשטיין.

וכך מספר רכז החקלאים הארצי של קרן השביעית, ר' עירא צימרמן:

התבקשתי ע"י קרן השביעית להשתתף בכינוס שאורגן ע"י ארגון איילת השחר. בשעה 17:40 יצאתי מירושלים הווייז הראה לי זמן הגעה בשעה 17:50, כשהכינוס אמור להתחיל בשעה 17:40. ברוך השם הייתה לי קפיצת הדרך הגעתי ב-17:30.

הגעתי לבית הכנסת במושב אחיטוב, באזור השרון. כשנכנסתי למקום התחלתי להרגיש לפתע את ההרגשה המוכרת משמיטה שעברה "סייעתא דשמיא". רגלי רעדו מרב התרגשות, התנצלתי בפני הציבור. אינני דרשן. 6 שנים לא דיברתי בפניי קהל. הנני חקלאי שנקרא ע"י קרן השביעית אל הדגל, לבוא ולדבר בפני ציבור החקלאים.

המעמד הזה היה מרגש מאוד עבורי מכיוון שלפי הרישומים שלי במושב אחיטוב לא היו חקלאים שומרי שביעית בשמיטה שעברה. אבל כעת, במקום היו כמה עשרות חקלאים ובעלי נחלות. לפני דיברו הרב חן סיידה מטעם ארגון איילת השחר, ולאחריו דיבר הרב של מועצה אזורית חבל מודיעין הרב אליאב מאיר.

הרבנים דיברו עם הציבור בענייני חיזוק ואמונה ועל החשיבות של שמירת השמיטה.

עליתי לדבר  והשתדלתי לדבר ולחזק את הציבור. סיפרתי לאחיי החקלאים  שנשלחתי בשם קרן השביעית  לבוא ולדבר איתם לחזק ולעודד  לומר להם שיש לנו זכות גדולה שאין לאחים שלנו בבני ברק ירושלים וניו יורק וכו'. יש לנו אפשרות ויש לנו זכות לשמור ולקיים את מצוות השמיטה.

סיפרתי להם שראיתי בעיני בשמיטות שעברו את הניסים והנפלאות שהשם יתברך עשה עימנו בשמיטות שעברו אני יודע שהנסיון גדול וקשה, אבל אני יודע שזה רצון השם ואני יודע שקרן השביעית נמצאת פה איתכם  לתמוך בכם רוחנית וכלכלית, לעבור ביחד את הניסיון .

לאחר מכן התפללנו ערבית ולאחר ערבית המשכנו את השיחה עם החקלאים בצורה יותר מפורטת מקצועית והלכתית. האתגרים עודם לפנינו אבל זיהיתי שרצון יש. בסיום האירוע מספר חקלאים חדשים נרשמו אצלי והביעו רצון לשמור שמיטה לכתחילה. אני בטוח שבעזרת השם בשמיטה הקרובה היה לנו כמה וכמה גיבורים חדשים שיצטרפו לגיבורי כח עושה דברו ממושב אחיטוב שהוא השני בגודלו בארץ בגידול ושיווק מלפפונים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום