דיווח: בעוד שבועיים צפוי מחסור בחיסונים

קופות החולים קיבלו הוראה ממשרד הבריאות להתחיל לחסן בחיסוני 'מודרנה'. חיסוני פייזר שיגיעו בשבועיים הקרובים יוקצו למתחסני המנה השנייה | למעשה, בעוד שבועיים לא יהיו חיסונים לכחצי מיליון ישראלים

קובי בורנשטיין | בריאות 21.2.2021 | 19:38

החיסון לקורונה של חברת מודרנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) לקופות החולים, כי מאות אלפי מנות החיסונים לקורונה שעתידים להגיע מחברת פייזר בשבועיים הקרובים, מיועדים למתן המנה השנייה בלבד. על פי הדיווח ב-N12, משרד הבריאות הנחה את קופות החולים להתחיל לחסן עם החיסונים של חברת 'מודרנה'.‎

למעשה, ככל הנראה בעוד שבועיים יעצרו משלוחי החיסונים של פייזר, כך שקיים חשש ממשי שלמעלה ממיליון וחצי ישראלים לא יוכלו לקבל את החיסון לקורונה.

בכירים במשרד הבריאות מסרו ל'חדשות 12' כי נעשים מאמצים להסדרת משלוחי חיסונים נוספים, אולם כרגע ישנו חשש ממחסור. לדבריהם, גם המשלוחים שיגיעו בשבועיים הקרובים יהיו קטנים באופן משמעותי מהמשלוחים עד כה ויכילו כמה מאות אלפי מנות בלבד.

נציין כי חברת 'אסטרהזניקה' עדכנה שיש עיכוב במשלוח ועדיין אין מועד לקבלת החיסונים בישראל.
 
הבכירים הוסיפו כי "כדאי להתחסן בהקדם כי כל הקודם זוכה. כי יש סיכוי שלא יישארו חיסונים. כרגע חלק מהמשלוח יילך קודם כל למי שכבר קיבל מנה ראשונה. כרגע עם המשלוח הבא של פייזר נגיע למיליון חיסונים אך יהיו עוד מיליון וחצי שלא יחוסנו".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום